malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 13 september 2011

*brrrr*

Av malin - 13 september 2011 08:30

Fy vilket hemskt väder! Det gör det verkligen svårt att motivera sig ut på morgonpromenader. Jag som lovat mig själv att börja med dem denna vecka. 
Men fortsätter det såhär blir det inget.

Blåst och regn, och massor av det! *brrrr*


Synd att man inte kan få med hur mycket det blåser på bild... 



Jag startar i alla fall en tvätt och kryper sedan ner i soffan istället med frukosten och ser på TV, kanske läser lite. 

Tyvärr måste jag till ICA om ett tag för att handla mat till i morgon. Syster kommer på middag och jag jobbar på dagen i morgon. 


Hur tillbringar ni denna tråkiga tisdag?

 
 
Vivi

Vivi

13 september 2011 08:49

Jag *suck* ..jobbar! Idag är en sådan dag då jag mer än gärna hade stannat i sängen med en bok, sedan sett lite Bevvan och kanske städat & bakat lite. Det är riktigt skitväder här med, blåser som tusan , blääää!

Jo jag håller med om att man blir mer "bundis" med karaktärerna i en serie, ändå föredrar jag film. Det finns så många filmer som berört mig på ett sätt som en serie faktiskt inte kan göra.

Oh! När ska ni dit ? Jag & syster ska dit den 16 oktober, det får bli en lördag så att jag slipper ta ledigt från jobbet.

Kraaaam

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

13 september 2011 11:00

Ja orkanen Katia får gärna ge med sig nu!Idag blir det en slappardag hade lite att stå i igår så idag blir det chill skall baka dom där kakorna du gjorde tänkte jag..=)Ush bäst att stanna inne så man inte får ett träd i huvudet. Näää det blir han inte MEN det är när jag låter han gräva lite vilket han tycker är hejdlöst roligt;)Grythund som han är så grävs det efter skadedjur;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

13 september 2011 14:27

Yes det skall bakas ikväll så kom gärna med tips på din bästa kladdkaka,kika bloggen min. Saknade råsocker hemma vill verkligen inte bege mig ut i detta väder, såå man tager det man haver;)
Ström har vi här än sålänge, annars blir det att elda i kaminen;)
Nu vaknade busungen, skall mysa lite med han nu..håller med dig,lika bra att jobba med detta vädret;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

13 september 2011 15:06

Det är ju allra lättast om man kan ta Gekås mittiveckan så där har du en god idé ;) men tänk på att jo närmare jul du kommer dessto mer folk :)

Ibland är det iof rätt skönt att ha jobbet för det är ju inte jättekul att bara sitta hemma hela tiden, men det är rätt ofta jag drömmer om den där miljonvinsten som hade gett så mycket pengar att man kunde ta tjänstledigt ett år och resa ! :P

Hoppas du får en bra jobbkväll!
Kram!

http://www.missvivis.se

 
Hanna

Hanna

13 september 2011 16:42

Usch, skitväder är vad det är.
Ica innebär ju en liten promenad, du kanske kan räkna den?
Idag har jag varit ute och kollat på ras och skred och översvämningsområden och eftersom det regnat så mycket så hade stigen svämmat över så vandringen blev inte jättelång. :)
Ha det bra!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Skapa flashcards