malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Milon träning.

Av malin - 28 september 2011 20:30

Har du tyckt att det verkar krångligt med alla konstiga maskiner, hur man ska ställa in dem, komma ihåg vad man hade för kg på sist och HUR man ska träna i dem?

Då har vi absolut något som DU borde testa!! Med hjälp av ett “chipcard” som du enkelt stoppar in i maskinen ställer den in sig efter dina senaste inställningar som sitts, handposition, vikt m.m En display på maskinen visar vikt, individuell rörelse, antal repetitioner, rörelsens hastighet och + och -.

Fördelar med att träna i MILON

  • Inga köer
  • Ingen väntan på att maskinen ska bli ledig
  • Kontrollerad träningstakt
  • Kortare träningstid ( ett varv tar 17,5 min)
  • Träning i grupp
  • Kan komma och träna i den när som helst under våra öppettider
  • Snabba resultat
  • Uppföljning efter ca 8 veckor
Detta är beskrivningen av det nya tränings konceptet på mitt gyms hemsida. 
Så här ser maskinerna ut. 
 
Jag testade detta träningssätt för första gången idag. Lite mör från gårdagens pumt träning får jag medge. 
Men jag tror faktiskt att jag fastnat direkt. 
Det är enkelt att få maskinerna rätt inställda bara genom att sätta i ett chipkort och dessutom behöver man inte fundera alls på motståndet vilket är något jag ALLDIT glömmer mellan gångerna. ;)  
Man tränar bara 1 minut per maskin (medans vattnet bubblar i den där cylindern i mitten.)
Sedan har man 30 sek vila att gå till nästa maskin sätta i kortet där så ställer den in sig medan du själv kan dricka vatten innan vattnet börjar bubbla igen. 
Det är detta som gör att det aldrig blir köer på maskinerna eftersom att alla flyttar sig samtidigt.

Men det gäller att ta i, man får inte ha någon mellan vikt på eller hålla att allt för lågt tempo eller för snabbt för den delen. 
Så konsentrerad måste du vara! 
Jag ser fram emot min första träningsvecka med Milon. Denna vecka är en test för att se om man vill fortsätta senare. 

Nu slänger jag mig i soffan med en proteinbar och en banan!    
 
 
 
 
 
 
 
Vivi

Vivi

29 september 2011 09:43

Det där lät ju som en riktigt bra idé, gruppträning men ändå inviduellt och som du däger är det ju himla skönt att slippa tänka på inställningar och annat !
Jag hoppas kunna köpa ett träningkort i veckan och sätta igång i nästa vecka... det är iaf tanken :)
Nu ska vi bara få tanken till handlingskraft. :P
Kram

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

29 september 2011 10:54

Smart träningssätt!
Ja hoppas kunna framföra detta på ngt vis, skall se när vi ses nästa gång..hur läget se ut då;)tack för de visa orden, det är ju precis så som du säger...!
Vad står på ditt schema idag?

http://hummingbird.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards