malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Boktips - Dyngkåt och hur helig som helst

Av malin - 3 oktober 2011 14:45

Jag vet, det är ingen ny bok men den är ack så bra! 

På årets semester ägnade jag soltimmarna vid poolen och stranden med att läsa Mia Skäringer´s Dyngkåt och hur helig som helst. 


Boken handlar om allt som finns i en vanlig svensk kvinnas vardag. Alla tankar som far runt, problem, lyckliga stunder. 
Det är så härlig läsning när man bara kan tänka: Hon är ju som vem som helst! 

Ingen är en super mamma, ingen kan hålla ihop jobb, familj, hus och allt det där utan att det ibland kommer några sprickor. Det Är Mänskligt!

Och det ser Mia till att vi alla får veta.

Om du inte läst denna bok kan jag varmt rekomendera den. :)


   





 
 
Vivi

Vivi

3 oktober 2011 15:22

Jag har hållt i den boken några gånger men aldrig tagit mig för att läsa den, får försöka göra det. Annars är bitterfittan en riktig favorit, den handlar om ungefär samma sak :)

Tack snälla du, inte klokt vad mycket en sådan varm fin kommentar kan göra :)
Lite postitiv uppmärksamhet är aldrig fel när man är nere :)
Jag kommer må bättre det vet jag, det är bara lite svårt att hitta humör och energi just nu!
Tack frö att du bryr dig <3
:)
Massa kramar !!

http://www.missvivis.se

 
Hanna

Hanna

3 oktober 2011 17:13

Den boken har jag velat läsa hur länge som helst!

http://hannafialotta.blogg.se

 
i min lilla lilla värld

i min lilla lilla värld

3 oktober 2011 21:35

Den där MÅSTE jag bara läsa

http://saratilling.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

4 oktober 2011 10:11

Åh haha det blev Fazers kladdkaka, hade int muffins formar hemma,vilket jag trodde..blir att handla mera!Ja eller hur träna & renovera det är livet liksom!

http://hummingbird.blogg.se

 
Hanna

Hanna

4 oktober 2011 17:06

Låter om en skitbra bok, skall försöka att hitta den så att jag kan se den!
HA DET BRA!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

4 oktober 2011 19:54

Hihi men jag bakade igår;)Ingen kanelbulle idag men däremot en löptur;)

http://hummingbird.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards