malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Utemöblerna på vintern?

Av malin - 10 oktober 2011 10:00

I sommras köpte vi nya utemöbler till balkongen, sådana dära konstrotting som är så modernt nu, men just nu undrar jag vad vi ska göra av dem i vinter. 

Vi har tänkt att man bara täcker över dem med plastsäckar eller liknande. Men nu undrar jag om det verkligen fungerar att ha dem ute där hela vintern? Blir det mycket snö kommer de garanterat bli helt täckta och hur bra är det för möblerna egentligen?

Problemet är ju att det är ett rätt stort projekt att ta in dem med, för de är så stora att de inte kommer in genom balkongdörren utan att man måste ta i sär dem. (och det var ett flertimmars projekt att sätta ihop dem vill jag lova) 


Någon som har erfarenhet med sådana möbler om hur man bör sköta om dem över vintern? 


 

Hemsk tråkig bild, men så ser de ut. :)

 
 
Vivi

Vivi

10 oktober 2011 12:01

Det är lite skillnad på konstrotting & konstrotting, är det äkta med aliminumstomme så rostar de inte och då behöver du inte ens täcka dem. Däremot kan de lite billigare varianterna rost och då är det bäst att täcka dem, du kan ju kolla hur många minusgradera de tål (borde återförsäljaren veta) men oftast är det inte problem alls att låta dem stå ute med en pressening över :)
Vi kollade nämligen uppd et ganska noga när vi köpte :)

Mer trafik fungerar så att du samlar poäng genom att surfa på andras sidor och sedan får du besökare genom att visa din, men det KOSTAR poäng. Som tur är kan man välja att vara "hemlig ibland" och bara samla poäng och sedan välja när man vill visa sin egen blogg för emr besökare, hänger du mer ;)
Det är alltså ganska smidigt och kräver bara det jobb du själv orkar lägga ned.
Kram !

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

10 oktober 2011 12:05

Det är ju plast o täcker ni över dem är det nog inga problem!Åh ja hihi hur nöjd som hels var han den lille skruttungen;)Åh maten är så fruktansvärt dålig där nere med, väldigt få som klarar sig ifrån förgiftning/magsjuka o all skit.Nä turistorterna,neee arab länder asså, dom kan inte sköta sig för fem öre..OM jag någonsin skall åka till ngt arabland ever again så är det Abu Dhabi,Dubai Förenade Arabemiraten, lyx & flärd gillas när man är turist inte fattigt & smutsigt..då kan vi lika gärn a titta på uteliggarna i göteborg;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Hanna

Hanna

11 oktober 2011 11:54

Kan man inte lägga filtar över dem som skydd mot kyla och sedan även plast över som skydd mot fukt. Bara en tanke, egentligen så har jag ingen aning om vad som är bäst.

http://hannafialotta.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards