malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Mira och Pesch del 3

Av malin - 1 november 2011 15:00

Nu har det gått en hel vecka sedan Mira flyttade in, det går fort. 
 

Båda kissarna är nog inte riktigt på det klara än att detta är permanent, men det smälter in mer för varje dag. 
Pesch har just idag varit lite "bråkig" på Mira. Han vill inte bråka eller slåss utan han vill busas så han springer efter henne och jabbar lite med tassen sedan sätter han sig och väntar på att hon ska jabba tillbaka. Men Mira är inte med på noterna och blir istället rädd.

Men det är väl så att Pesch har varit på riktigt bushumör idag så jag har lekt med honom så gott jag kunnat. (Jag är ju självklart inte lika rolig med en leksaksmus i handen.) 


Men annars de senaste dagarna har Pesch varit så duktig och låtit Mira få sitt utrymme och Mira blir bättre med och låter Pesch nosa på henne och vara nära henne utan att hon måste morra. 


Jag hoppas att om en vecka till så kommer de till och med leka lite tillsammans.   


Just nu har båda kissekatterna dragit sig undan för att ladda upp batterierna..  

 


   

 
 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

1 november 2011 15:55

ÅH tack vad du är snäll,säger så snälla saker! Jag gillar att engagera mig i olika saker.Har aldrig tänkt på mig själv som en med glöd men så är det kanske...åh vad glad jag blev.Behövde lite uppiggning i höstmörkret!Åååå sötmissarna gott att det går framåt i alla fall!
Åh hjälp mig i min idé...please!

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

1 november 2011 16:04

Både kissarna är ju vansinnigt söta, men kissungar (speciellt vita) är ju bara ...Mahhhhhhhhhhh! :)
Du ska se att det kommer gå bättre, steg för steg och skulle de bråka någon gång är det nog itne så farligt, det kan bara handla om rangordningen, men visst ska man vara lite försiktig så de inte gör varandra illa på riktigt, men det låter som det kommer gå ganska smidigt :)

Jo, jag var ju ute i vääääldigt god tid med julstädningen när vi renoverade och nu är det bara lite små saker kvar som frys, kyl och skafferi, det känns skönt ! Då är det ju bara den "vanliga" städningen kvar sedan ;)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

1 november 2011 18:58

Ja absolut så skall jag gå igenom mitt bildarkiv o se om jag hittar några objekt,har ju en deeeel kort,hehe..Så lägger jag de jag vill ha i favvomappen!

http://hummingbird.blogg.se

 
Hanna

Hanna

1 november 2011 21:28

Vilka mysiga små missar! :)
HIHI

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

2 november 2011 09:11

Det är ganska bar i ryggen den från HM också, men inte alsl liak snygg, är helt kär i Nelly klänningen, men det blir ju mycket pengar om man ska chansa och beställa via nätet, den lär ju itne sitta lika bra på mig :P
Vi får se hur jag gör!

Jobbar du så mycket i december ? Så synd, men det blir ju bra pengar å andra sidan ;)

Jo precis, hade han bara sett konkurrens hos Mira hade han säkert gett sig på henne redan.

Kram !!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards