malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

blogga, spökhus och vikt, allt i ett.

Av malin - 9 november 2011 09:30

Ett hav av disk, en oändlig hög av tvätt... och själv ska jag jobba 11-22 idag. *suck*

Det lustiga är att jag har ju fortfarande lite tid på mig att plocka ihop disken i alla fall, men orken, lusten och humöret säger annat..

Har tyvärr en riktigt skit period just nu, vet inte varför. Kanske sjukdom på ingång? Humöret och orken brukar ju inte gilla det.  

Blogglusten infinner sig inte heller riktigt när jag är på detta humöret. 



Men några små nyfikna ville veta vad min chef hade kokat ihop för hemlis i lördagskväll.. Haha! Ja, de tva rju jätte roligt, men för mig som är så galet rädd var det lite påfrestande. ;) 


Det finns nämligen ett späkhus i en grannby här. Där man i en grupp blir inledda till ett rum, med massa dösakllar och andra läskigheter. Alla sätter sig runt ett bord och efter ett tag blir man iväg skickad, en och en in till en gång... *dudududuuuuu*

Jag, som nästan grät bara i det första rummet, vägrade så klart att gå själv. Haha! Som tur var så vart det några till som inte ville gå själv så några av oss fick para ihop sig. Och jag kan bara säga TUR DET, annars hade jag fortfarande varit där inne i gången. Sittandes i ett hörn och skaka av skräck. Jag hade garanterat inte kommit igenom hela vägen på egen hand. 
Avhuggna huvuden i taket, döskallar och annat äckligt och framför allt människor som hoppar fram från ingen stans och flåsar en i nacken.. Uuuh!


Som sagt, inget jag gjort själv, men jag kan ju ändå skratta åt det nu. :)




Till något hela annat så tycker jag att alla borde klicka in hos Vivi och läsa hennes inlägg om vikt som hon skrev här om dagen.  :)




Mitt i veckan, bara halva kvar. Bra eller dåligt vet jag ej. (?) 


 
 
Vivi

Vivi

9 november 2011 10:55

Även om det inte är skoj att ha disk & tvätt ståendes så är det ändå så att ingen dött av lite oordning ;) man FÅR vara slapp och må dåligt ibland. tror det är viktigt att tillåta sig själv att vara lite ynklig och tycka synd om sig själv ibland, bara man inte fastnar. Du ska se att när detta mörka & gråa byts ut till glittrande julstämmning kommer det kännas lite mysigare och bättre ;)

Åhh vad gullig du är, bugar och bockar för alla snälla ord !! Tack så jättemycket ! :)

Åh vad gulligt !! Det är ju jättepositivt om de busar och äter ur samma skål, då tror jag att hon är så gott som inbodd ;)
Våra katter busar & grälar fortfarande ibland så det blir man nog aldrig helt av med.

Jag ääälskar sådant, men jag vet också att vissa personer tycker sådant är otroligt obehagligt så det är bra att du inte gick själv! Det är ju oftast dessutom mycket roligare att vara två än att få gå helt själv !
Kram !!!

http://www.missvivis.se

 
Hanna

Hanna

9 november 2011 11:35

Hoppas du känner dig gladare och piggare snart.

http://hannafialotta.blogg.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

9 november 2011 15:26

hehe scary, läbbigt sådant där men man vet ju att det är på låtsas men attans man blir ju livrädd ändå =(
Ja Amfibiebåten, den blev ball funderar på att förstora upp den o trycka på canvas,lär bli grymt ballt!
Ja hoppas inte intresset svalnar ¨, har ju inte facebook funderar skarpt på att fixa det bara för att promota mina bilder;)Kan man det?

http://hummingbird.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards