malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 14 november 2011

bättre och bättre

Av malin - 14 november 2011 09:00

Vill börja med att Tacka för era krya på dig hälsningar. Gör mig glad. :)


Jo, det blir väl sakta men säkert bättre och bättre med sjukan. Men har verkligen varit utslagen här i några dagar. Onsdag och torsdag var bedrövliga sedan kände jag mig väldigt mycket bättre på fredag. Yes, tänkte jag. Men Haha, tänkte kroppen och gjorde mig sjukare igen på lördag. 

Igår var det väldigt upp och ner, morgonen och förmiddagen inte alls bra. Men sedan på eftermiddagen började det lätta lite och jag kände, ne, nu får jag allt jobba i morgon! 


Har just vaknat nu, vet egentligen inte hur jag känner mig. Man är ju alltid lite rostig på morgonen liksom. 
Men planen är att jag ska jobba ikväll, är ju bara ett 6 timmars pass plus att måndagar är väldigt lugna på jobbet så tror jag ska klara det utan problem. Jag känner mig bättre idag i alla fall än vad jag gjorde igår.


Så ni förstår nog att min helg inte varit sådär vidare spännande. Har snart plöjt igenom senaste säsongen av Biggest Loser, hihi.. Inspirerande program! Dock är nog jag mindre inspirerande när jag kollar på det och vräker i mig glass samtidigt. ;) MEN JAG ÄR JU SJUUUUK!!!  


Men måste flika in att inspirationen vände igår dock! Jag rotade fram stegräknaren (ävne om det inte blir många steg igår) och så har jag beställt en "fettmätare", för att förklara det enkelt.

Det heter kalpier mätare. Ni har säkert sett eller hört talas om dem, man nyper och mäter i fettet på kroppen på olika speciella ställen för att sedan räkna ut vad man har för fett%.

Dock är de lite svåra att använda i början när man inte riktigt vet hur man ska nypa och klämma för att få rätt resultat. Men vi får se hur det går. Det är ju inga jätte summor för sådana manicker. jag tyckte bara det skulle vara roligt att testa, när jag är lite tveksam till hur noga dessa vågar är som mäter sådant. Jag har ju testat en, skulle vara intressant att testa flera olika sätt och se om man får ut något sådär lika resultat. :)


Nu ska jag dricka upp min morognshake, krypa ner i soffan ett liiiiitet tag innan jag ska damsuga av golven här hemma i alla fall. Något vettigt får jag börja göra nu. ;)


  

 
 
Vivi

Vivi

14 november 2011 11:29

Ush vad segt :( det är verkligen så att höstens förkylningar verkar extra långdragna, jag är inte riktigt kry från min förkylning, den har hållit i några veckor nu! :P
Kul att inspirationen iaf kommit, men det där med fettmätning låter misstänksamt... så länge man ser fötterna så .. :P hihi

Kram !!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards