malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Sockerdropp

Av malin - 22 november 2011 17:34
Jag har en rätt lång historik med blodsockerfall, det har på gått i många år nu. 
Jag får flimmer för ögonen och blir snurrig åtminstone 1 gång varje vecka.


Idag fick jag en rätt ordentlig dropp, mitt i lunchrusningen på jobbet. Inte sådär jätte roligt.
Jag försökte bita ihop, gick undan lite snabbt huvudet lägre ner än hjärtat så jag fick blod till hjärnan och massa vatten.. Det hjälper oftast för mig. Så pass att jag kan återhämta mig och klara mig en liten stund till tills jag kan få i mig något att äta.
Men idag blev det bara värre och värre.
Till sist fick jag bara strunta i att det stod folk i kön och väntade på hjälp, jag var tvungen att hjälpa mig själv först.

Jag fick tag i en banan och satte mig bak i lagret sänkte ner huvudet mellan knäna och jag bokstavligt talat kände hur blodet försvann i mina hände och armar och jag blev iskall. Kollade på armarna och såg att de var kritvita.
Till slut fick jag i min bananen.
Jag var helst säker på att jag skulle svimma.

Man blir stressad när man hör dörrklockan plinga hela tiden och vet att man har en arbetskamrat där ensam vid spisen, så självklart satt jag inte tillräckligt länge för att bli bra.
Självklart måste jag stappla mig ut till köket och hjälpa, trots att det är suddigt för ögonen och jag mår riktigt, riktigt dåligt.

Min arbetskamrat kollar på mig och säger: "mår du inte bra, du är ju helt vit i ansiktet". Svar: nej...

Efter ca 15 minuter blir jag dock bättre. Men jag är fortfarande nu, i skrivande stund, slö i kroppen och lite gungig i huvudet.


Önskar jag kunde få en förklaring på varför jag blir såhär.
Jag äter regelbundet och varierat. Protein, grönsaker, kolhydrater och fett. Tar mina B12 tabletter som läkaren sagt åt mig. Och jag dricker mängder med vatten varje dag.

Funderar på att boka in ett läkarbesök om detta sker snart igen, lika våldsamt.
 
 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

22 november 2011 18:30

Hade jag varit du så hade jag INTE väntat med läkarbesöket! Tycker du skall boka det omgående, för det lät ganska allvarligt=(
Ja detta året rusar verkligen förbi med vår kille som börjar bli stor nu, jisses var ju på BVC o mätte o vägde idag;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Hanna

Hanna

23 november 2011 21:29

Låter inte bra alls, tror du att det kan vara diabetes eller dylikt? Är du törstig ofta och kissar mycket? Det är ofta en indikation på att det kan vara diabetes! Annars har jag inga idéer på vad det kan vara.
Hoppas att du fårklarhet i varför din kropp beter sig sådär!
Ha det bra

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Eleonore

Eleonore

24 november 2011 10:18

Usch finns inget värre än sockerfall! Klart man får tänka på dig själv i första hand så man inte svimmar i maten ;)
Ja visst är det toppen att saffran är så billigt i år, man kan ju baka massa godsaker nu :D
Härligt ska bli kul att se vad det är för gott ni äter till jul i Hälsingland!

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Ingen bild

Cicci

25 november 2011 07:36

Hej Malin

Det låt inget vidare...kolla in denna länken jag hittade, låter snarare som det kan vara lågt blodtryck...

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Lagt-blodtryck/

 
Silvia

Silvia

26 november 2011 12:21

Behöver inte vara blodsockret utan kan vara blodrycket. Ortostatism. Plötsligt blodtrycksfall.. Ofarligt men bör kollas.. Tränar du mycket så kanske du får i dig för lite näring..

http://silviasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards