malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Söndag 27-11-11

Av malin - 27 november 2011 15:48

Tack alla ni snälla för komentarerna om mitt "blodsockerfall", om det nu var det. 


Jag har faktiskt inte alls tänkt på att det kan vara blodtrycket som leker berg och dalbana i min kropp.. 
Jag har alltid haft sånt fin och bra blodtryck när jag kollat upp det under alla läkarbesök jag gjort genom åren.

Men det är bra att ha det i bakhuvudet med.


Sedan i tisdags har jag inte haft något liknande fall i alla fall. Jag har ätit som vanligt och tärnat som vanligt.

Jag hoppas det bara var en engångs grej, men jag lovar er att jag är försiktig och om det sker igen ringer jag fru doktorn på en gång!



Nu är det i alla fall en av de mysigaste dagarna på året! Första advent!

Ska laga våfflor till middga (med min hemagjorde jordgubbssylt, måste skryta lite om att det blev SUPER god) och sedan ska jag göra chokladpraliner.
Mys ikväll med älskade och dom så pälsdjuren. :)



 
 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

27 november 2011 19:40

ÅH tack! Eller hur så mkt roligare är bloggen nu, vi har ju faktiskt en ny familjemedlem som vårt liv kretsar kring nu;) Lite trött på min andra mammablogg faktiskt..Skönt att höra att du mår bättre!
Här är det förkylt som attans o vi kurrar i ovädret...bläääk vilket väder..hoppas er helg har varit bra?

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

28 november 2011 11:07

Oj , läste om "sockerdroppet", tror du ska kolla uppd et, kan absolut som de andra sagt ha med blodtryck att göra och då ska du kolla upp det för det är inte bra att låta det vara när du tränar så hårt. Det kan ju också bara någonform av vitamin eller blodbrist.
Du måste vara räd om dig gumman!

Helgen har varit mysig--- och lite "spännande". Jag skulle åkt tåget hem igår från Gbg, men de blev inställde så jag blev fast i Gbg över natten. Som tur var gick tågen i morse så jag tog ett av de tidigaste och lyckades hinna till jobbet *phu*
Kände ni av stormen ngt ?
KramKram!

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

29 november 2011 11:18

Duktig tjejja! Se nu bara till att de verkligen kollar upp det hela och ta prover! Tyvärr blir man ofta i vården åsidosatt som ung tjej för det är som om inga problem man har är särskilt viktiga (jag har iaf upplevt det så) så du får se till att det tas prover !

Mahhh vad mysigt ! Jag blir evrkligen kattungasjuk ibland, men jag tycker ju det är trångt hemma redan så en tredja katt är nog inte aktuellt hur gärna jag än hade velat !

Nej pendling är nog inget för mig helelr :P
Kram!

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

29 november 2011 12:24

BRA att du kontaktar läkare!!Ja masssa nödvändigheter inför vintern behövdes verkligen. Är ju Alfreds första vinter.Nästa vinter blir ju lite roligare då han förstår,hehe..
Håller tummarna ätt testerna inte visar ngt allvarligt..
Jisses när det är regn & rusk så längtar man faktiskt efter snön, säger jag som inte gillar snö,hehe.

http://hummingbird.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards