malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under november 2011

Av malin - 10 november 2011 11:02

Mja, jag tror jag vet varför all min ork flög ur mig i går morse. 
Jag hann bara jobba några timmar innan jag blev helt tung i kroppen, inte i huvudet, började hosta och mådde helt enkelt Skit..

3 timmar på jobbet blev det, sedna fick jag gå hem och kurera mig..   

Och hur mår jag då idag? Som skit nu med.. 

Tror till och med att jag har någon grads feber och så har jag svettet ner min säng i natt så det stod härliga till. (Om man nu kan uttrycka sig så i detta fall.)

Nu ska jag göra mig något att äta och sedan blir det soffan resten av dagen tills sambo kommer hem och tar hand om mig.   


  

Av malin - 9 november 2011 09:30

Ett hav av disk, en oändlig hög av tvätt... och själv ska jag jobba 11-22 idag. *suck*

Det lustiga är att jag har ju fortfarande lite tid på mig att plocka ihop disken i alla fall, men orken, lusten och humöret säger annat..

Har tyvärr en riktigt skit period just nu, vet inte varför. Kanske sjukdom på ingång? Humöret och orken brukar ju inte gilla det.  

Blogglusten infinner sig inte heller riktigt när jag är på detta humöret. 



Men några små nyfikna ville veta vad min chef hade kokat ihop för hemlis i lördagskväll.. Haha! Ja, de tva rju jätte roligt, men för mig som är så galet rädd var det lite påfrestande. ;) 


Det finns nämligen ett späkhus i en grannby här. Där man i en grupp blir inledda till ett rum, med massa dösakllar och andra läskigheter. Alla sätter sig runt ett bord och efter ett tag blir man iväg skickad, en och en in till en gång... *dudududuuuuu*

Jag, som nästan grät bara i det första rummet, vägrade så klart att gå själv. Haha! Som tur var så vart det några till som inte ville gå själv så några av oss fick para ihop sig. Och jag kan bara säga TUR DET, annars hade jag fortfarande varit där inne i gången. Sittandes i ett hörn och skaka av skräck. Jag hade garanterat inte kommit igenom hela vägen på egen hand. 
Avhuggna huvuden i taket, döskallar och annat äckligt och framför allt människor som hoppar fram från ingen stans och flåsar en i nacken.. Uuuh!


Som sagt, inget jag gjort själv, men jag kan ju ändå skratta åt det nu. :)




Till något hela annat så tycker jag att alla borde klicka in hos Vivi och läsa hennes inlägg om vikt som hon skrev här om dagen.  :)




Mitt i veckan, bara halva kvar. Bra eller dåligt vet jag ej. (?) 


Av malin - 5 november 2011 13:30

Gaah! Just nu kan jag inte tänka på så mycket annat än mat. Maten som står på spisen och Aldrig blir klar!!! 

Har varit på Halloweenträning nu på förmiddagen. Spinning, pump, core, dance, boxning och indoorwalking i 2 timmar. Jäkla roligt! Och självklart måste man vara utklädd när man är på Halloweenträning och gissa vem som vann pris för bäst klädda!!!! ;) miihi...  JAG så klart!


Ikväll blir det personalfest med jobbet. Riktigt roligt. Mat, bowling och så pratar chefen om någon hemlis.. Kan bli spännande. :) 


Ha en toppen fin lördag kära vänner! 

Av malin - 2 november 2011 09:30

Gaah!!! Så ont jag har i var enda muskel idag! 

Jag förstår inte hur jag kan ha såhär ont alltså. Det är inte så att jag har kört lite/dåligt med styrke träning den sista tiden men ändå har jag så ont i kroppen efter ett helt vanligt pump it pass igår, helt galet. 


Min lilla sträckning i låret kändes inte alls så mycket igår, är glad att det inte är en av de större musklerna. Så jag kunde träna Nästan helt ohämmat vilket var riktigt skönt. 
Men hela passet var pest och pina! Ingen energi, ingen lust, ingen ork.. Usch!


Men det är det som är så bra med träningspass i grupp. Är du väl där kan ju inte bara skita i det och gå hem. (Vilket jag har lätt för att göra om det går dåligt och jag är oinspirerad när jag kör själv..)


Så jag körde skiten och försökte med all kraft jag hade att hitta lite ork till slutet, men icke! 



Någon som har något bra tips på hur man finner inspirationen och orken de där jobbiga stunderna? 



Funderar på att sticka till simhallen ikväll och ta någora längder, det var ett bra tag sedan nu. Även kanske lägga mig i solariet en sväng, bara för att det är så jäkla skönt. :) 


Av malin - 1 november 2011 15:00

Nu har det gått en hel vecka sedan Mira flyttade in, det går fort. 
 

Båda kissarna är nog inte riktigt på det klara än att detta är permanent, men det smälter in mer för varje dag. 
Pesch har just idag varit lite "bråkig" på Mira. Han vill inte bråka eller slåss utan han vill busas så han springer efter henne och jabbar lite med tassen sedan sätter han sig och väntar på att hon ska jabba tillbaka. Men Mira är inte med på noterna och blir istället rädd.

Men det är väl så att Pesch har varit på riktigt bushumör idag så jag har lekt med honom så gott jag kunnat. (Jag är ju självklart inte lika rolig med en leksaksmus i handen.) 


Men annars de senaste dagarna har Pesch varit så duktig och låtit Mira få sitt utrymme och Mira blir bättre med och låter Pesch nosa på henne och vara nära henne utan att hon måste morra. 


Jag hoppas att om en vecka till så kommer de till och med leka lite tillsammans.   


Just nu har båda kissekatterna dragit sig undan för att ladda upp batterierna..  

 


   

Ovido - Quiz & Flashcards