malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Årets julbak?

Av malin - 5 december 2011 14:22

Jag har nu börjat fundera på vad man ska baka för något mumms till julen. 


Min sambo tyckte att pepparkakor var onödigt, för det är ju ändå godare att köpa. (Tack för den!) Även om jag får hålla med honom. Haha.. 


Men jag har i alla fall bestämt mig för att göra egna lussekatter i år, jag har faktsitk aäldigt gjort det! Så det får bli en första. Sedan har jag hittat ett recept på en jordnötskola som låter galet gott, jag älskar ju både jordnötter och kola, så den kan bara inte gå fel. ;) 



Men jag skulle vilja ha fler förslag! Vad ska ni baka för bröd/godis till jul? :)



 

 
 
Vivi

Vivi

5 december 2011 15:23

Jag har länkat till en blogg som heter fika med Eleonore, hon har en massa bra tips ! Själv kommer jag göra cakepops på mjukpepparkaka igen, saffransbiscotti, egna toffefi-kolor och min vita chokladtryffel... sedan blir det säkert ngt mer ;P
Tryffeln & cake popsen har jag recept på i min blogg :)

Hi hi , tack! Jo jag ska bara få ihop ett litet julpaket och sedan tror jag att den tävlingen kommer ut i bloggen redan någongång denna veckan !
Hur var det i Norge ?
Kram !

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

5 december 2011 19:26

Ja hihi han älskar när pappa P hissar hon upp oner, han bara asgarvar,vår lille goding;)
En del som anmält sig! VARFÖR har du inte gjort det? Hade verkligen varit skitkul om du kom!!!
Hm okej men vad var det då järnbrist?Ät järntabletter..
Låter ju inte som en seriös doktor då säger man ju inte så!

http://hummingbird.blogg.se

 
Paulina

Paulina

5 december 2011 20:14

Jätte mysig blogg! Allt bra? :)
Kram

http://alwayssmile.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

5 december 2011 22:04

Knäck är ju en klassiker. Det brukar vara gott till jul :)
För mig blir det inget bak i år. Finns inte tid för det tyvärr..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

6 december 2011 08:25

jag är faktiskt inte så förtjust i pepparkakor... alls... lite tråkig jag vet. Tycker jättemycket om lussekatter dock, men tänkte testa att göra lussebullar i år - lite liknande kanelbullar fast ändå inte. HAHA.

Ha det bra

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

6 december 2011 12:54

Men vad konstigt, vad tog de för tester & sådant ju. Tycker man att de inte hittar ngt så får de ju gå vidare med saken!Denna sjukvård! Ja det kommer en del sköningar på träffen;) De första 10 på plats får även en liten goodiebag;)
Vet du vad! Perfekt ju ta med dig sambon! Min kommer med & även Mias;)Vore skitkul!

http://hummingbird.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Skapa flashcards