malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 8 december 2011

Tiden räcker inte!!

Av malin - 8 december 2011 12:49

Jag känner mig lite smått stressad idag.

Jag tog lite sovmorgon i morses, kände att jag behövde det, min kropp ömmar och mitt huvud är inte med som det borde. Det gjorde gott vill jag lova, men nu är jag som sagt lite smått stressad.. 


Hela förmiddagen har gått åt till att springa små ärenden, affären och inhandlat mat till sambon ikväll, så han klarar sig ensam. ;) Och så saker till citronpajen jag ska baka till mig och tjejerna till middagen ikväll.

Sedan har jag sprungit runt för att hitta lite presenter. Min kära E som vi ska til ikväll fylde år i veckan så jag och andra E (varför börjar mina käraste vänner båda på E, blir ju förvirrande för er.) Jag får kalla andra E för EM.

Ja, jag och EM bestämmde då att vi måste ju köpa något fint till E eftersom vi ska till henne ikväll. Så nu har jag jagat efter en fin present och jag tror faktiskt jag hittat något jätte bra till henne. 

Sedan har Em varit så generös mot mig tidigare så jag kände att jag ville ge henne något med, så det blev lite mer springande på byn. 
Och ändå har jag fortfarande inte blivit klar med allt. Men jag måste ta bilden till sista affären och den kommer hem med min sambo strax efter 15.


Tillsdess ska jag ha hunnit gjort citronpajen och även min egen variant av rocky road (Lejla Lindholms fansastiska julgodis) för det ska med i presenten till E.

Och så har jag ju dessutom lovat sambon min att jag ska måla klart garaget!!

Detta ska jag alltså helst hinna klart till 15.00, sedan åka och handla det sista och sedan byta om tills EM påmmer hit och vi ska åka till E. 


Jag förstår om detta inlägg är väldigt förvirrande för er, det är förvirrande för mig!!!


Men jag får bara försöka göra så mycket jag hinner, å andra sidan står nog garaget kvar i helgen med. ;)



 
 
Vivi

Vivi

8 december 2011 16:02

Hi hi hi och bloggandet mår bra av stressen märker jag, för när du har som mest igång bloggar du som mest ;)
Hi hi

Jooooo snällla !!!
Det vore så himla skoj om du kom på bloggträffen, jag vill träffa dig igen ! :D
Jag känner igen där ju ! Jag har iof bloggat med både Linda & Mia ett tag , men vi har aldrig träffats. Så jag känner inte så många jag heller !
Funderar på att ta ett tidigt tåg dit & stämma träff med ngn av mina gbgkompisar och sedan ta tåger 23.40 hem !

Jag ska bara få igång min träning ordentligt, då kan jag äta godis utan dåligt samvete, dessutom behöver min rygg träningen bättre än magen :P
Kraaaam

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards