malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Julstämning

Av malin - 22 december 2011 07:30

Helt plötsligt kastades julstämningen i ansiktet på mig. Jag som saknat den rätta känslan, den där varama goa känslan av att snart är det julafton, den mysigaste dagen på hela året. 


Men nu, i min ensamhet, adventsstjärnan är på i fönstret, julgranen lyser upp i mörkret i vardagsrummet. Det ligger julklappar på bordet och doften av vörtbrödet jag äter kommer i små doser. (jag som inte ens är så där galet förtjust i vörtbröd.) 
NU känner jag julen!!


Idag ska det bli mer jul. Ska börja dagen med att träna, sedan blir det inhandling av iverse ingredienser till att göra rörost och grynkaka. (Mina absoluta favoriter på julbordet!)

Sedan ska jag hämta hem Johans julklapp!! Jag är så spänd på den och hoppas verkligen att han kommer bli riktigt glad, och förvänad (Det är jag säker på.)


Så det är en del att göra idag, för jag börjar jobba kl. 15.00 med..  *julstress* 



 
 
Vivi

Vivi

22 december 2011 11:17

Oh, härligt !! Lite så kände jag det också häromdagen, när granen var uppe och det doftade pepparkaka :)

Ush, 10dagar på rad !!! Det är inte kostigt om du känner lite bläääää, det hade vem som helst gjort ! Nu är det iaf inte mycket kvar , hejja hejja !! Ska du vara liet ledigt i mellandagarna då ? Efter en sådan pers behöver man vara ledig !!

Hoppas det blir bra med kakbaket, ikväll en det det sista lilla på städningen för mig och så ska jag göra amerikansk eggnod som ska drickas i morgon kväll :D
MASSA KRAMAR !!

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

22 december 2011 13:12

Åh förstår det,ush vad trist att du skall behöva slita ut dig helt före julen!Underbart att julkänslorna har infunnit sig de verkar inte komma för mig iår,hehe..Ja eller hur superduper söt liten kille vi har!
Herregud tänk att han snart är 1 år,ofattbart vår lille kille!

http://hummingbird.blogg.se

 
Eleonore

Eleonore

23 december 2011 10:18

Gud så härligt att julen äntligen kommit till dig! Det var ju på tiden haha. Hoppas du fått allt du velat hinna med gjort nu :)

Inte bra att inte äta någon middag, men förstår att du inte orkar ställa dig och fixa någon efter en jobbig vecka på jobbet. Hoppas du får ta det lugnt över jul nu, sista jobbdagen idag ju! :) Vad är det du jobbar med?
Kramar

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Vivi

Vivi

27 december 2011 10:07

Oh vad gav du honom ? Vad fick du för fint ?
Själv hade vi en jätetmysig jul även i år, massa fian paket, massa god mat och trevligt sällskap <3
Katterna fick en ny leksaksmus som pep som de hade roligt åt en bra stund, den fick för övrigt på i en låda över natten ... :P
Massa kramar !!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards