malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Dagens middag

Av malin - 29 december 2011 20:27

Nu efter all julmat och allt för mycket godis är det dags att försöka komma in i gamla fina goda vanor igen. 
Idag  blev det ugnsstekt lax med fullkorns penne, lite pizza sallad (från Johans pizza igår) och fisk dressing (mmmmmmm... så gott.)


Riktigt fin middag som jag varmt rekomenderar om ni har ide torka någon dag. ;) 


 

 
 
Vivi

Vivi

30 december 2011 10:26

Lax i ung med fullkornspasta och pesto äter vi nog minst en gång i veckan :P det är ju så himla enkelt att göra !
Äsh, som sagt, livet först bloggen sedan ;) Hoppas du får lite lugnare på jobbet nu över nyår, vad ska ni hitta på ?
Vi ska hem till goda vänner på middag, vi blir väl en si så där 7-8 stycken tror jag & det blir trerätters och champange ! :)

Oh den tavlan måste du visa !!!
Ha ett riktigt gott nytt år !!
Kram!!!

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

30 december 2011 13:35

Gottit!
Ja kan hålla med om Pattinson där litegrann..=) Sedan har du verkligen missat ngt om du inte sett Vampire Diaries;)hehe...
Alcide ja den mannen är verkligen en man i största bemärkelse..Skarsgård är inte helt fel han heller men inte lika het...
Ohhh 1 vecka kvar tills vi ses!
Ha ett underbart nyår nu;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Eleonore

Eleonore

31 december 2011 13:29

Det där såg ju riktigt gott ut, hur har ni kryddat laxen? :)
Ja visst är mellandagsrean shopping-höjdpunkten på året. Dock hittade jag inget snyggt på rean, men blev massa annat istället :D
Va jobbigt att du fått jobba så mycket nu under jul, skönt att du fått lite tid att vara med familjen och njutit av god mat! Hoppas du får härliga lediga dagar nu! Hur firar ni in det nya året?
Vi kommer vara hemma och äta en god 3 rättersmiddag jag och sambon bara. Sen blir det självklart att gå ut och se fyrverkerierna vid 12-slaget med lite bubbel!
Gott nytt år! Kram

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards