malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Utmanad - dubbelt upp!

Av malin - 2 januari 2012 21:42

Idag har jag blivit dubbelutmanad, först av Linda och sedan av Vivi.

Så nu är det bara att köra. :)


1, Vad gjorde du för tio år sedan?

- Jag kan faktiskt inte svara så bra på vad jag gjorde 2002. Jag var i alla fall 12 år, det vet jag. :)


2, Vad gjorde du för ett år sedan?

- Tråkigt nog samma saker som nu.. Samma jobb, samma sambo (dock absolut inget att gnälla över ;) ) fast med bara en katt. Nu har vi faktiskt en till pälsboll i hemmet. :)


3, Fem snacks du gillar

- Chips och dipp, (det hör ihop) snickers, (om man får räkna det?) ostbågar, nötter (jordnötter och cashwenötter) och chokladkakor. Hum.. gills kanske inte heller, men jag gillars. ;)


4, Fem sånger du kan hela texten till

-Bonnie Tyler; Holding Out For A Hero.

-Lars Winnerbäck; Hjärterdams Sista Sång.

-Rosanne Cash;  Sea Of Heartbreak.

-Lars Winnerbäck; Du Hade Tid.

-Curtis Stigers; This Life (ledmotivet till serien Sons Of Anarchy, jag vet, så nördigt) ;) 


5, Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär

-Resa, så klart. Första stoppet skulle vara New York. 

-Skänka en hel del pengar.

-Köpa ett stort fint hus.

-Sett till att mamma och pappa fick renoverat större delar av sitt hus. 

-Köpa nytt innehåll till min garderob. 


6, Fem dåliga vanor

-Morgontrött som få.

-Nervös över mycket.

-Tänker för mycket över sekar och ting vilket gör att jag blir nervös. 

-Stressar för mycket. 

-Är för snäll.


7, Fem saker du gillar att göra

-Träna!! 

-Äta.

-Gosa med katterna. 

-Se på film/Tv-serier.

-Resa till varma (och även kalla) platser i världen. Jag har dock inte varit på så många ställen. 


8, Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa

-Jag håller med båda mina utmanare: En äkta päls. (jag gillar dock inte fuskpäls heller.)

-Kroppsstrumpa. *fniss* 

-För små linnen (vilket många verkar tendera till att göra)

-Jag skulle aldrig bara träna i sportBH på gymmet. 

-Jag skulle aldrig köpa något star wars relaterat. Ever! 


9, Fem favorit leksaker

- Internet. (utan internet blir datorn så tråkig.

-Just nu: H&M:s vårkatalog

-Mina små pälsbollar

-Kan man säga gymkortet? (A) 
-Stegräknaren jag fick av Johan i julklapp. ;)


Eftesom att Vivi och Linda täcktupp de bloggare jag skulle kunna tänka mig att skicka denna vidare till så hoppar jag över nummer 10. Men klicka gärna in hos både Vivi och Linda och se vilka de utmanat mer än mig! :)


 
 
Vivi

Vivi

4 januari 2012 11:35

Oh roligt att läsa lista :)
Winnerbäck off course ;P hi hi

Jag har kvar samma mobil som jag , ja .. alltid haft faktiskt. Det var det första numret jag fick, har haft i över 10 år :P
Frågan är om det itne finns fler pressbyrån där, men det kanske det inte går, jag tänker på den som är på samma sida inne i centralen som tågspåren.

Bra att du kommer unna dig lite onyttigheter emellanåt, men jag vet vad du menar, det blir lätt för mycket. Det är lite lustigt men jag känner av direkt om jag får i mig för mycket socker, min kropp säger verkligen ifrån. Praktiskt ! :P

Håller på att kolla tågbiljetter nu, såg att tradera hade, tjoho! Tåg från 1kr !
Kram !

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

4 januari 2012 14:48

Haha underbara svar Malin!!!Ses på lördag!!!Jag kommer köra bil ned funderar över om man skall ta en liten shoppingtur innan;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

4 januari 2012 18:02

Ja gör det gick inga bra bussar hit ut;)
Japps allt sådant är bokat serru, skall ringa o uppdatera dem bara..i baren innan så gick det ju inte att reservera platser.hehe
Kramis!!

http://hummingbird.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards