malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Marshmallows till frukost

Av malin - 8 januari 2012 13:00

Jag har just läst en bok som jag verkligen tyckte mycket om och självklart vill dela med mig av till er. 

Det som fängslade mig mest med denna boken är just vad de skriver i slutet på texten här nedan, att den möska hemligheten som döljs, eller hemligheterna ska man nog säga i denna boken, gör att man bara vill läsa, läsa och läsa.. 

Jag kommer ju absolut att köpa "Min bästa väns dotter" med. :)




Dorothy Koomson är tillbaka på svenska efter framgången med Min bästa väns dotter - denna gång med ett gripande relationsdrama om en ung kvinna på flykt undan en trasig kärlekshistoria och en hemlighet som hon gör allt för att bevara - tills en dag ... 

Kendra återvänder från Australien till England och hyr ett rum av Kyle, som är ensamstående pappa med två barn. Kendra ser fram emot ett okomplicerat och bekymmersfritt liv. Kyles barn, tvillingarna Summer och Jaxon adopterar dock snabbt Kendra som sin nya mamma - först och främst för att hon låter dem äta marshmallows till frukost! Trots att Kendra bär på en smärtsam hemlighet som gör att hon gärna håller barn på en armlängds avstånd finner sig hon ändå väl tillrätta och livet ljusnar alltmedan hon blir en del av Kyles familj. Så en dag stöter Kendra ihop med den man som delar hennes hemska hemlighet och allt rasar samman - särskilt som barnen, Summer och Jaxon, hämtas av sin mamma. Det enda sättet att ordna upp saker och ting är att träda fram och avslöja hemligheten om det förflutna, något som hon svurit på att aldrig göra ... 

Marshmallows till frukost är en berättelse om hopp, försoning och att hitta kärleken på de mest oväntade platser. Dorothy Koomson är bra på att krydda sina historier med en mörk hemlighet, som håller läsarens nyfikenhet vaken hela boken ut. 



 


(Kursiv text och bild är taget från Nordsteds sida om boken,

klicka på denna text för att komma till sidan.)  






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Skapa flashcards