malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Frukosten - igen

Av malin - 26 januari 2012 10:00

Nu har jag lagt om mina frukostvanor, som jag sa att jag skulle göra efter helgen på mamma och pappa. 
Jag vill ju utveckal mina mat vanor och min träning allt eftersom. Små ändringar när jag känner för det. 

Så nu är det hackat päron och en rejäl laddning med kanel som gäller i gröten.

För er som inte vet det, tror dock att de flesta av er har koll, så är kanel jätte bra för ämnesomsättningen och fram för allt blodsockret! Kanel på morgonen är med andra ord en super bra start på morgonen.  


   

 
 
Mia

Mia

26 januari 2012 15:12

Ja du den här veckan hann jag inte ens komma ifatt efter helgen eftersom vi drog på planeringsdag med jobbet tisdag till onsdag, total bloggskugga mitt i skogen, hem i går eftermiddag o jobba på som bara den. Idag inte så mycket bättre, två snabba inlägg och så nu lite bloggkommentarer (men hinner inte med ... o snart är det helg igen)!!

Ja de är som vilddjur när det kommer till stoppade saker - denna gång får de inte hälsa alls utan det får bli ett Ikea-djur i så fall :-D

kramkram

http://fredthevov.blogg.se

 
Mia

Mia

26 januari 2012 15:13

Glömde - gott med kanelen o päronen direkt i gröten, det måste jag prova - själv strör jag över uppepå o samma med frukt eller äppelmos eller dyl, rör inte ihop alltså (nytt för mig att prova minsann, alltid lär man sig nåt nytt trots att man är så här gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmal hehehehe)

http://fredthevov.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards