malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Vägning

Av malin - 28 januari 2012 13:30

Vid midsommar förra året vägde jag mig för första gången på en scanningsvåg, ni vet den sådan där som talar om för dig hur mycket fett %, muskler i kg och vatten, med mera som du har i kroppen. 

Idag körde jag en till sådan för att kolla lite hur jag ligger till och det är väldigt roligt att se att jag gjort något rätt även om jag absolut inte kört för 100% sedan midsommar (det har ju varit både semester och en lång december månad där i mellan)


Start: (22/6-11)

fett % : 31.1

muskler (kg) : 45.9 

Vatten % : 51.4

Viloförbränning : 1499

Metabolisk ålder : 31 år


Nu: (28/1-12)

fett % : 27.3 

muskler (kg) : 47.5

vatten % : 54.2

viloförbränning : 1528

metabolisk ålder : 24 år


Allt som allt kan vi ju lätt se att det är en förändring till det bättre. Jag har gått ner 3,8 % i fett(!!!!) och dessutom gått UPP 1,6 kg i muskler! 

Sedan att min metaboliska ålder sjunkit till bara 1 år öve rmin verkliga är ju trevligt. Jag vet dock inte på hur stor allvar jag ska ta den siffran, men den är ju på min sida så då får jag vara nöjd. ;) 

Vidare har jag även ökat min viloförbränning vilket super bra. Det är ju alltså förbränningen, kalorier, som jag gör av med om jag bara skulle ligga heeeeeelt stilla och inte röra en fena en hel dag. 

Att vattenmängden ökat kan bero på flera saker, kanske ägglossning? Inte omöjligt för mig i detta fallet. 


Nu kan jag knappt vänta och se hur siffrorna ser ut senare i vår, för de ska bara bli bättre. ;) 

 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

28 januari 2012 15:09

Grattis till ditt resultat! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Vivi

Vivi

29 januari 2012 10:38

Du har ju varit superduktig ! Fast jag håller med dig om åldern, verkar lite konstigt, tror inte din kropp nu är ett år äldre än vad du är faktiskt. Du är ju duktigare än de flesta !
Hoppas helgen varit mysig !
Kramar !!!

http://www.missvivis.se

 
Rinki

Rinki

29 januari 2012 11:53

Vad duktig du är! Härligt att kunna få se att det man gör och sliter för, får resultat liksom!

Sv: Kul att du gillade svaren och känner att du känner mig lite bättre nu ;)

Du kanske kan hitta på något busigt så att hon inte behöver vänta tills nästa jul? Låter ju väldigt länge, hehe.

Sons of Anarchy har jag faktiskt inte sett, vad handlar den om? The Big Bang Theory och How I Met Your Mother, älskar jag! Visserligen har The Big Bang Theory blivit lite bättre nu, de senaste avsnitten men tyckte att det blev lite tråkigt ett tag. Glee är bra och senaste avsnittet var väldigt fint, det kändes roligt att få höra lite moderna låtar och inte bara musikalgrejer, kändes som att det blev lite mer "riktig" Glee, såsom det var i början mer.

90210 kollar jag faktiskt också på ;), fast kan inte heller riktigt svara på varför.

True Blood är väldigt bra, och senaste säsongen var riktigt bra! Entourage har jag bara sett ett avsnitt av än så länge, fastnade inte riktigt då, men det kanske blir bättre?

Jag kan rekommendera: Suits, en juridisk serie kan man säga, som gick förra sommaren. Härlig, charmig och rätt rolig. Psych är roligt, typ som Scrubs fast i polismiljö.

Kram

http://rhulth.wordpress.com

 
Eleonore

Eleonore

29 januari 2012 13:12

Oj härligt att du sänkt din metaboliska ålder med så mycket! Och att det bara skiljer ett år emellan din egentliga ålder är ju fantastisk! Haha undrar vad ett sånt test skulle säga om mig, musklerna är det nog inte mycket av :P

Ja visst är det underbart med såna köksgrejer, man blir ju så glad av såna detaljer och det piggar upp så mycket :D Sockersött är absolut bäst då!

Hihi ja då får hon vänta förgäves, håller med om att påskris känns väldigt onödigt. Påsken är nog den enda högtiden som jag inte bryr mig så mycket om mer än att träffas över en god middag med familjen. :) Men kanske blir annorlunda nästa år när vi har en liten.

Kram

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Walleri

Walleri

29 januari 2012 18:12

coolt! Bra jobbat! En sådan där mätning kanske man skulle ta och göra. =)

http://www.walleri.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards