malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under januari 2012

Av malin - 26 januari 2012 18:45

Mira har blivit bra mycket lugnare nu den senaste tiden, hon närmar sig ju 6 månader nu.

Men speciellt efter att julen tagit slut så har det lugnat sig. Hon var ju så förtjust i julgarnen och alla kulorna i den.


Kanske hon bara vilar upp sig inför nästa jul.  



   

Av malin - 26 januari 2012 17:53

Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta: men jag tror jag funnit en nackdel med att jobba dag så mycket! 

Och det är att jag då tränar på kvällarna och hinner således inte blogga lika mycket som jag borde/vill. 

Haha.. det är dock en liten nackdel får jag säga. ;) 


Men ja, nu måste jag iväg till gymmet, så klart. 
IndoorWalking och sedan FCT!
Känner mig otroligt peppad inför FCT, speciellt! 



Av malin - 26 januari 2012 10:00

Nu har jag lagt om mina frukostvanor, som jag sa att jag skulle göra efter helgen på mamma och pappa. 
Jag vill ju utveckal mina mat vanor och min träning allt eftersom. Små ändringar när jag känner för det. 

Så nu är det hackat päron och en rejäl laddning med kanel som gäller i gröten.

För er som inte vet det, tror dock att de flesta av er har koll, så är kanel jätte bra för ämnesomsättningen och fram för allt blodsockret! Kanel på morgonen är med andra ord en super bra start på morgonen.  


   

Av malin - 25 januari 2012 18:13

Jaa, det är kanske inte jätte svårt att gissa rätt.     


 


Nu väntar 30 min indoorwalking 

och sedan 45 min core/boll +


Det är kärlek rakt till magen det!

Av malin - 25 januari 2012 13:45

Jag har hittat en "ny" favorit krydda till typ allt jag lagar. Haha.. 

Det är ingen ny krydda i den benämningen att den är ny i affären, men den är ny i mitt kryddskåp. 


Vitlökspeppar!

Maaaaah.. på kycklingen, i köttfärssåsen, laxen. Den funkar till ALLT! (Som jag testat i alla fall)  


   

Av malin - 25 januari 2012 11:00

Jaaa, jag skrev ju i ett tidigare inlägg att jag och syster ska åka till Gran Canaria i mars! 

Den 19 mars närmare bestämt så blir det 1 vecka i Maspalomas på hotell Capri.


Någon som varit på Gran Canaria? Kanske till och med i närheten av Maspalomas eller Playa del Inglés

I sådana fall skulle jag bli jätte glad för tips på restauranger, utflyckter eller något annat man bara inte får måssa när man är där. :)


 


Bild från ving.se 




Av malin - 25 januari 2012 07:38

Är RÄTT så sliten idag. Jag hatar när jag inte kan somna eller slappna när jag lägger mig. Då hetsar jag mig själv och sedan ligger jag och vrider och vänder på mig hur länge som helst. 

I natt har jag legat och hetsat mig själv fram till strax innan 4, det var i alla fall sista gången jag såg på klockan.. Jag hade nog slumrat till några gånger tidigare, men inte får den där riktiga sömnen. 


Så nu har jag sovit ca: 2 ½ timmar i natt och ska nu iväg till jobbet. 

Jag får väl ta en powernap i eftermiddag när jag kommer hem från jobbet. 



Har någon något bra tips på hur man kan somna??

Jag själv låg och räkna i valstackt. Haha! Det låter roligt jag vet, men då koncentrerar jag mig på räkningen och tänker inte på så mycket annat. 

Av malin - 24 januari 2012 19:00

I början på varje vecka brukar jag förska få ihop något som ska kallas veckohandling. Lite planering över maten kommande vecka, om jag jobbar mycket kväll blir det ofta storkok eller liknande som Johan kan värma de dagar jag är på jobbet på kvällen. 


Varje gång tackar jag det geni som kom på post-it lapparna! 


 



Hur gör ni hemma, är det en stor handling varje vecka, eller kanske till och med bara en jätte stor i månaden.

Eller blir det lite handlat nästan varje dag? 

Ovido - Quiz & Flashcards