malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under januari 2012

Av malin - 19 januari 2012 14:02

Snart kommer Johan hem och då bär det av uppåt till mitt gamla hem i Hälsingland. 

Det blir en bilresa på si så där 7 timmar, inte så roligt. Men vi får roa oss bäst vi kan. 

Jag kommer försöka få igenom som mycket Volbeat som möjligt, har snöat in på dom helt just nu.


Jag lämnar er underhållna med denna goding så länge!


Av malin - 18 januari 2012 16:30

Igår ringde min syster mig precis innan min träning började, jag missade samtalet men tänkte att jag skickar iväg ett sms innan. Såhär blev det:


"Mio träning börjar smärtgräns jag ringer om typ en timme."


Ja, vad tror ni att jag tänkt skriva? Haha...


Mio är kanske inte så svårt att gissa att det skulle vara "Min" - men smärtgräns, vart kom det ifrån? 
Jag tänkte att jag skrev "snart", hur det då blev smärtgräns är för mig ett mysterium. 

Dumma T9!! *fniss* 


Har du gjort någon riktigt kansig felstavning eller rent av skickat smset till fel person så att det blivit riktigt pinsamt? 


Av malin - 18 januari 2012 10:45

Nu ska jag ta hand om mig själv ett tag. 


Har nyss tränat och ska in i duschen nu. Så blir det moussfärgning i håret och enzym peel för mitt söta lilla ansikte. Sedan fila fötter, raka ben och mysa i soffan ett litet tag innan jag ska göra lite måsten. :) 



Bjuder på en gammal bild, si sådär 1 ˝ år tror jag den är. 


 

Av malin - 17 januari 2012 17:15

Tänkte bara berätta att jag är grymt trött idag och nu ska jag iväg till gymmet. 
(laddar med celsuis)


Det återstår att se om jag orkar ta tag i datorn efter träningen och maten,

eller om jag återkommer i morgon med nya krafter. 



Av malin - 16 januari 2012 14:53

Tänkte att jag slänger in en snabb liten fråga nu, innan jag ska iväg till jobbet så kanske jag har fått massa goa svar ikväll/i morgon när jag kollar bloggen igen! 




Jag behöver alltså hjälp, för jag är så galet less på låtarna i min spelningslista jag har när jag tränar. 
Jag behöver riktigt bra springlåtar helt enkelt.


Några tips/förslag på låtar? 


Vad brukar du lyssna på när du tränar? 


Av malin - 16 januari 2012 13:17

Ja, håret alltså. ;) 


Jag vet, detta är 2 kassa bilder, men jag orkar faktiskt inte hålla på med kameran, så det fick bli webkameran på datorn. Inte det bästa. 
Men hey! Det är bilder på föra och efter i eller fall. ;D


Före:

(sidecut, men bara lite..)

 


Efter: 

(liite mer sidecut, dock syns det inte så bra på bilden. Men det går liksom ner en bit bakom örat nu.)

   


Nu måste jag bara lära mig att göra inbakta flätor. För jag tycker det är så grymt snyggt när man har sidecut och så en lång fin inbaksfläta på andra sidan. 

Av malin - 15 januari 2012 17:00

Nytt om: Träning!



150

minuters träning i

veckan gör gott för din

sömn. Personer som

tränar så mycket sover

signifikant bättre och är

mer alreta under dagen

enligt en artikel i "Men-

tal Health and Physical

Activity"


Källa: Science Daily



Skapa flashcards