malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under januari 2012

Av malin - 13 januari 2012 08:10

Oj, så många kommentarer jag fått under gårdagen!Går fort att få en hög när man jobbar hela dagen.. :) Det gillar jag så klart! 

Jag svarar självklart så fort jag kan. Men nu ska jag snart iväg till gymmet (vad annars, haha) på ett indoor walkingpass. Tror det blir ett varv i Milon efteråt med. 

Sedan är ju mitt gym så jääääkla bra att de BJUDER på frukost på fredagarna efter träningen! 

Det gillar vi väldigt mycket! 


Fin start på dagen! 

Jag känner mig fortfarande full av energi och så otroligt glad! :D 

(Plus att jag är ledig idag med.) ;)



Av malin - 12 januari 2012 17:45

Celsius är min nya kärlek på gymmet när jag är trött och kanske inte egentligen känner för det där pump passet jag ska gå på. 


 


"Celsius är originalet bland drycker som förbränner kalorier. Drycken har fem vetanskapliga studier bakom sig som bevisar att den förbränner kalorier och att den ger en varaktig energistimulans.

 Genom att höja ämnesomsättningen med 12% under en period på 3-4 timmar,förbränner Celsius i genomsnitt 100 kalorier."

(klicka på texten om du vill läsa mer om Celsius.)


Den enda nackdelen är att de kostar 25 kr styck på gymmet. Det fungerar ju någon gång då och då..

Men jag funderar starkt på att beställa hem ett flak med Persika Mango (grönt te). Den är inte kolsyrad heller så man känner sig inte "uppblåst" som jag kände mig lite med den kolsyrade varianten. 



Någon annan som testat Celsius vid träning? 

Av malin - 12 januari 2012 11:15

På begäran av min lillasyster så kommer här ett recept på en räkrätt som är fantastiskt god! Eftersom det bara blir recept och jag själv inte lagat detta nyligen så kommer ingen bild. Men syster lovade att skicka mig en när hon gjort den. ;) 


Du behöver: 

1 kg oskalade räkor

1 burk hela tomater

1 röd paprika

1 grön paprika

3 msk olja

1 msk curry

2 klyftor vitlök

˝ tsk paprikapulver

1 "gnutta" cayenpeppar

˝ tsk salt 

3 msk chilisås

1 dl grädde


Så här gör du: 

Skala räkorna, lägg i de tillsammans med olja, curry, vitlök, paprikapulver och cayenpeppar i en varm kastrull och fräs detta i ett par minuter tills räkorna "sugit" åt sig kryddor och olja. 

Ta sedan ur räkorna ur kastrullen, om de ligger kvar blir de sega. 

Koka sedan upp tomaterna på burk, (dela dem i mindre bitar innan om du vill, de hackade paprikorna, salt och chilisåsen i samma kastrull du fräste räkorna i innan. 

Låt detta småkoka i 10 minuter. 

Tillsätt sedan grädden och räkorna rör om. Se till att det blir varmt och servera sedan med ris. 


(Men Amanda, du borde nog bara göra halva receptet, bilr väldigt mycekt mat annars.) 

Av malin - 12 januari 2012 08:30

Mhm, morgon igen. 

Tanken var att jag skulle ut på en morgonpromenad med min vän L, men när jag går upp vräker det ner regn och det blåser så det slår i köksfläckten.. Så vi tänkte om och bokade istället in en promenad i morgon förmiddag alt. lunch. Låter bättre tycker jag. ;) 


Så nu har jag en mysig morgon för mig själv. Sitter i soffan med myskoftan och katterna ligger både bredvid mig här och sover. Mina små goa pälsbollar. Och så ser jag på nyhetsmorgon. (Vuxenpoäng till mig?) ;O


Dock börjar jag jobba kl.11 (11-22) så morgon myset varar inte så länge. Lite frukost nu sedan ska jag hinna packa ner lite av julsakerna i kartonger och få upp mina vanliga fönserlampor, det blev så galet mörkt när jag tog ned adventsljusstakarna.. 


Men bara för att jag jobbar 11-22 idag så betyder inte det att bloggen står stilla. Det ploppar upp 1 eller möjligen 2 inlägg under dagen, så håll utkik kära bloggisar. :)


Av malin - 11 januari 2012 21:15

Vill du som jag ha fler besökade till din blogg/hemsida? 


Klicka på länken (bilden här under) och läs mer om hur du kan hjälpa dig själv till att få fler besökare och även hjälpa mig på samma gång. ;) 


Och du, det är HELT gratis! 


 




Av malin - 11 januari 2012 18:00

Söta, fina Linda skickade mig en Award. Tack så mycket goa du! :)





Meningen är de som får utmärkelsen ska få fler läsare genom att länken sprids. Länkkärlek som gillas såklart.
Får du en award och vill anta den gör du som så att du tackar och länkar till personen du fått den av och sedan presenterar de 5 bloggar du vill ge awarden vidare till.
Jag har lite svårt att få ut 5 stycken bloggar men en som jag absolut vill skicka denna till är Pernilla. En härlig tjej som jag träffade på bloggträffen i helgen. :)
Sedan skulle jag gärna skicka den till Vivi och Eleonore med, men jag vet ju att ni redan fått den. ;) 

Av malin - 11 januari 2012 16:30

Sedan nyår har det blivit en helförändring i vårt kylskåp här hemma. 


I vårt kylskåp är det kvarg (i drivor), ägg, lätt mjölk och grönsaker i alla dess former som tar mest plats. 

I frysen har vi bär, fisk och kyckling

Alla bas grejer vi behöver ha hemma. :)


 

Av malin - 11 januari 2012 12:46

Gina Tricot har nyligen lanserat en ny linje med sportkläder, passar ju mig alldelse utmärkt! 
En ny affär med vettiga priser och snygga träningskläder! Det är kärlek det.


Egentligen var jag tvungen att köpa nya strumpor (japp, TVUNGEN) när jag har hål i typ varenda strumpa jag har i garderoben. Men det är ju ett sådant där plagg jag inte tycker det är roligt att lägga pengar på. Kostar mycket och ja.. Man lägger hellre pengar på annat (enligt mig)


Men jag tänkte så smart att vi slår ihop 2 goda ting och beställer stumpor på Gina Tricot och så kan jag ju i alla fall kika vad de har för något bland träningskläderna.

Ja, det blev ingen tokshopping men ändå 2 nya kortbyxor till träningsgarderoben. :) 


 



Svarta bikerpants vid namn "Lovisa" 149 kr

Gula shorts vid namn "Daniella"   99 kr


(klicka på bilderna för att komma till GinaTricot.com)

Ovido - Quiz & Flashcards