malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under januari 2012

Av malin - 11 januari 2012 08:15

Jag vaknade i morse när min sambo gick upp och hörde hur han harklade sig, hostade och det raslade i halsen på honom. 

Direkt börjar jag "testa" min hals och känna efter om jag var lika illa däran. Men som tur är så är jag inte det, men jag är inte säker på att jag slipper för det. Därför har jag googlat listor, tips och trix för hur man slipper förkylningen!!! 

Du du du duuuuu...


Meeen, jag tycker ju att mer än hälften av allt som står är bla bla bla... 


Bli rökfri??! What? 

Jag röker ju för fasen inte! 


Tvätta händerna ofta. Ja ja, det har vi väl alla förståt, eller? 

Om någon nyser sig i handen så tar jag ju inte och skakarhand med personen sen. Dah! 

Och sedan är jag, kanske bara jag?(?) väldigt renlig av mig, speciellt när jag vet att folk runt mig är sjuka. Eller om jag själv känner att jag börjar bli lite krasslig. 


"Lägg tid på vännerna" 

Vad? De påstår alltså att de som har 1-3 goda vänner blir 4 gånger oftare förkylda än de som har fler vänner! Hur fasen går det ihop? Är det lyckan av att man är omtyckt som gör att man är frisk? 
Jag tänker ju precis tvättom. Nu tar jag mig själv som exempel, sedan jag började på mitt nuvarande jobb  har jag blivit myyycket sjukare än vad jag var innan. Detta är jag ju säker på att det beror på att jag har så mycket kontakt med människor hela tiden, bland annat växlar pengar och sådant.. 

Så jag tänker att om man har många vänner som man umgås med och rör vid, borde inte det innebära samma sak som för mig på jobbet?


Sedan får man ju säga att denna listan innehåller några samrta tips med. 

Till exempel 


 Ät nyttigt och varierat. 

Varierad kost bidrar till att man får i sig många olika vitaminer och mineraler som kroppen behöver för att hålla sig stark. 

Rör på dig

Stark kropp, starkt försvar. 




För att läsa hela listan klicka in på iform.se


Av malin - 10 januari 2012 17:09

Jag hittade en gammal mapp bland mina foton som jag döpt till "blandat" och där i fanns många gamla foton jag tagit och redigerat, på den tiden när jag kunde sitta i timmar framför PS. 


De här bilderna är tagna när jag bodde uppe i Timrå/Sundsvall. 







 





















 



Av malin - 10 januari 2012 12:30

Ja, det hade inte varit helt fel med lite nytt till träningsgarderoben. Med tanke på att det är de kläderna jag har på mig mest. (Och jobbkläderna, usch.) 

Men träningskläder finns det ju så mycket snyggt av och det är på gymmet jag gillar att ha färg på mig, konstigt nog. Min "vanliga" garderob består mest av svart, allt på den gråa skalan, mörkblått och några vita plagg smyger sig in med. 


Här är några byxor jag skulle kunna tänka mig att inhandla från sportamore.se 


     



Av malin - 10 januari 2012 06:37

Jaha, så var natten förbi. Känns som att jag inte fick tillräckligt mycket vila, tyvärr. 

Jag jobbade ju kväll igår och kom hem 23.10 och skyndade mig i säng. i och för sig så somnade jag väldigt fort, för jag var helt knockad när jag väl la huvudet mot kudden. 

Men så ringde klockan 06.00 nu på morgonen och det kändes som att jag bara lagt ner huvudet för att vila en minut eller två... 


Men men, bara att traska iväg till jobbet (07-16) så väntar ett fint pump pass ikväll på gymmet!! ;) 


Av malin - 9 januari 2012 16:45

Mitt favorit mellanmål!! 

Kvarg - mer känt som kesella. Det är Arla som kallar sin kvargprodukt för kesella. Men nu för tiden har även ICA sin egna kvarg (som innehåller mindre fett och är billigare.)

Det är så bra mellanmål när det innehåller mycket protein och lågt med fett och kolhydrater.

Simpelt att fixa med: upp med kvargen i en skål, så mycket du vill ha, och sedan en liten skvätt fun light, vilken smak du tycker bäst om. Rör om och... serverat! 

Jag själv älskar Wild Strawberry Watermelon.


Jag vet, jag vet, för fitness/byggar-världen är detta ingen nyhet, nej.. Men å andra sidan är det ju inte så många (om någon) fitness människa som läser min blogg. Så kanske kommer jag med något helt nytt för någon. :)


   

Av malin - 9 januari 2012 14:47

klicka in på Vara träningscenter



Idag blev det 15 min crosstariner

1 varv i Milon 

(klicka på länken för att läsa med om Milon)

och nervarvning

10 min rask promenad på löpbandet.



Av malin - 9 januari 2012 08:21

En helt ny dag. 


Sitter just nu och väntar på att min havregrynsgröt ska bli färdig så man får börja dagen bra och behålla denna energi som jag har i hela kroppen! 


På schemat idag står: (självklart) gymmet, plocka undan all disk, tvätta en maskin och damsuga & skura golven. 

Det är nog så mycket jag hinner med idag innan jag ska till jobbet. (16-23 idag) 


Jag önskar er alla en toppen fin måndag och en bra start på veckan! 


Ovido - Quiz & Flashcards