malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under januari 2012

Av malin - 8 januari 2012 19:15

Jag hade verkligen en sådan idetorka på matfronten idag, var inte sugen på något speciellt men så klickade jag in hos Eleonore där hon just laggt upp ett recept nu på en Torskgryta med röd curry och broccoli.

Mumms tänkte jag och testade detta idag till middagen, och det var verkligen mumms!! 

Absolut värd att testa. 


 



Klicka in hos Fika med Eleonore för att komma till receptet. :)



Av malin - 8 januari 2012 16:45

Ja, som ni säkert inte kan ha missat så var jag på bloggträff i Göteborg igår och träffade 11 st hel trevliga tjejer. 

Jag som sa att jag skulle ta mycket bilder misslyckades så sklart totalt.

Men Linda lyckades bättre så klicka in hos henne om ni vill se fler bilder. :) 


 


Värdinnorna för kvällen, Linda och Mia som tog intiativet för kvällen. Tackar så hemskt mycket för en toppen kväll! 



 


Jag och MissVivi



 


Linda hade även fixat ihop en liten goodiebag till oss alla. Väldigt roligt!  Tack så mycke.t ;) 


Detta låg i goodebagen:

mangarum.se - Frakrtfritt samt en överraskning vid beställning.

countrybymail.se - Jul vykort

tehusetjava.se - saffransthé + en liten choklad
countrystyle.se - Cath Kidston duschgel

tefrossa.se - Kaffe
nostalgeek.se - Bil Wonderbaum 

trueborn.blogg.se -  Valfri illlustration hos henne

campadre.se - 99:- att handla för

balansikroppen.se - Valfri handcreme

aromacreative.se - essens och produktblad 

Av malin - 8 januari 2012 13:00

Jag har just läst en bok som jag verkligen tyckte mycket om och självklart vill dela med mig av till er. 

Det som fängslade mig mest med denna boken är just vad de skriver i slutet på texten här nedan, att den möska hemligheten som döljs, eller hemligheterna ska man nog säga i denna boken, gör att man bara vill läsa, läsa och läsa.. 

Jag kommer ju absolut att köpa "Min bästa väns dotter" med. :)




Dorothy Koomson är tillbaka på svenska efter framgången med Min bästa väns dotter - denna gång med ett gripande relationsdrama om en ung kvinna på flykt undan en trasig kärlekshistoria och en hemlighet som hon gör allt för att bevara - tills en dag ... 

Kendra återvänder från Australien till England och hyr ett rum av Kyle, som är ensamstående pappa med två barn. Kendra ser fram emot ett okomplicerat och bekymmersfritt liv. Kyles barn, tvillingarna Summer och Jaxon adopterar dock snabbt Kendra som sin nya mamma - först och främst för att hon låter dem äta marshmallows till frukost! Trots att Kendra bär på en smärtsam hemlighet som gör att hon gärna håller barn på en armlängds avstånd finner sig hon ändå väl tillrätta och livet ljusnar alltmedan hon blir en del av Kyles familj. Så en dag stöter Kendra ihop med den man som delar hennes hemska hemlighet och allt rasar samman - särskilt som barnen, Summer och Jaxon, hämtas av sin mamma. Det enda sättet att ordna upp saker och ting är att träda fram och avslöja hemligheten om det förflutna, något som hon svurit på att aldrig göra ... 

Marshmallows till frukost är en berättelse om hopp, försoning och att hitta kärleken på de mest oväntade platser. Dorothy Koomson är bra på att krydda sina historier med en mörk hemlighet, som håller läsarens nyfikenhet vaken hela boken ut. 



 


(Kursiv text och bild är taget från Nordsteds sida om boken,

klicka på denna text för att komma till sidan.)  






Av malin - 8 januari 2012 09:36

Det blidde lite sovmorgon idag eftersom kvällen belv ovanligt lång för en som vanligtvis ligger i sängen vid 22 tiden. 
Sovmorgonen tog dock slut när Mira bestämde sig för att vi sovit tillräckligt och ställde sig på mig och skrek rakt ut, hon kan jama riktigt höggt och ledssamt den katten. Konstigt nog sover sambo fortfarande, har han kan göra det är en gåta för mig.


Inget IKEA idag så alltså, detta pågrund av att sambo dragit på sig en förkylning och inte alls är pigg. Så jag får väl roa mig bästa jag kan hemma idag då. Middagspromenad blir det nog i alla fall, men sedan får vi se vad vi kan hitta på. Tvätta kanske? ;D wooow.. detta blir en kanon dag. ;) haha..


Eller så kanske det blir en filmdag i soffan, kan vara fint på söndagar det med. ;)


 Jo, kom just på.. jag ska ta ner julgranen idag. Kom på det nu när katterna åter igen sprang rätt in i den när de jagar varandra. Mira har nog plockat ner de flesta av kulorna och även ljusen i den... ;P

Av malin - 8 januari 2012 00:52

Ligger nu ner krupen i sängen med sambo och ska se på ett avsnitt How i met your mother (älska den serien) efter en riktigt fin kväll i Göteborg. 

Jag har haft det så otroligt trtevligt och träffat flera nya goa tjejer i bloggvärlden som jag absolut kommer hålla kontakt med. :) 


Och så var det ju riktigt roligt att träffa vivi och linda igen. (ledsen jag inte lenka nu.) 


Slänger upp lite bilder i morgon från kvällens träff. :) 

God natt kära vänner.


Av malin - 7 januari 2012 13:30

Jag som älskar pannkakor och nu ska ändra min livstil lite, när det gäller maten då, måste ju komma på en lösning. Ett komplement till vanliga pannkakor.

Så här kommer ett väldigt gott recept på proteinpannakor, eller som jag gjorde idag, plättar. (Det går ju lika bra det med.) ;) 


Du behöver: 

1 ägg

1/4 dl kruskakli

1/2 dl protein pluver (t.ex Whey-100 vanilj från Star Nutrition)

1/2 dl dinkel mjöl (siktat) 

ca 1 dl lätt mjölk. 

en nypa salt. 


Så här gör du: 

Blanda alla ingridienserna i en bunke. Mjölk mängden kan variera beroende på hur stort ägget är och hur lös du vill ha smeten. 

Stek pannakorna i lite olja eller smör och servera dem sedan varma med något gott till. Jag tar hemmagjord jordgubbssylt. :)


 

Av malin - 7 januari 2012 12:13

Jag tävlar hos Missvivi om ett hemligt paket

fyllt med en massa nödvändiga och onödiga saker!

Gå in här och tävla ni med !



 

Av malin - 7 januari 2012 12:00

Ikväll är det äntligen dags för bloggträffen jag nämnt några gånger den senatse månaden. 


Det ska verkligen bli riktigt roligt, något som är mindre roligt är vädret ute, snön/regnet kommer förstöra min frisyr! *grrrr* Så jag får nog tänka på frisyr fronten.. Något som tål blött väder. 

Men annars ska det nog gå bra. ;) 


Nu är jag alldeles nytränad och känner mig på topp.

En dusch på detta och sedan fixa lite naglar och få i min lunch. Sedan borde jag försöka hinna sova en halvtimme eller så, jag vet ju att jag kommer vara skit trött vid halv 10 ikväll annars. ;) hahah.. 


Men 14.27 går tåget mot Göteborg och jag lovar, som Linda även lovat i sin blogg att ta bilder ikväll, jag är ju annars grymt dålig på att göra det. höhö.. 


Skapa flashcards