malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Malin läser Wellness

Av malin - 7 februari 2012 21:30

"Träning sporrar till bra kost. 

Hönan eller ägget? 

Forskare vid Harvard University har försökt bena ut om det bästa är att börja äta hälsosamt och sedan kicka i gång träningen eller tvärtom. 

Studien visar att motion och mat går hand i hand men att fysisk aktivitet sporrar ett nyttigare tänk kring kosten, emn även att ju mer du ökar träningsdosen desto mer hälsosamt äter du. "



Väldigt intressant detta tycker jag och jag kan inte annat än att hålla med.

Ju hårdare jag tränar i längre perioder ju lättare är det för mig att släppa skräpmat och godis. (Även om jag absolut vill ha sådant ibland.) 
Men det är inte svårt för mig att skippa godiset mitt i veckan när jag tränar så hårt för mitt mål och min kropp. :) 


Så om ni har problem med att det blir för mycket godis vid tillfällen det inte var tänkt så. Testa att inte tänka på maten så mycket i början och dra igång träningen, kanske ni få samma effekt och känner att det inte är så svårt att skippa godiset med efter ett tag. :) 


 
 
Mia

Mia

8 februari 2012 09:46

Så tror jag också att det är, tar också mig själv som exempel. När jag tränade som mest (ja jag har ju gjort det en gång i tiden hehe, var rätt trimmad tro't eller ej hihi), så åt jag nästan aldrig onyttigt fast jag kunde, allt försvann ju i den dagliga träningen i alla fall. Sen när man trappar ner på träningstillfällen och tillför mer än man gör av med kommer chocken smygandes ;-D

Skrev en kommentar om jeansen men hittar den inte, så jag får se om lillhjärnan kommer ihåg vad jag skrev ;-)

Onsdagskramar!

http://fredthevov.blogg.se

 
Lovisa

Lovisa

8 februari 2012 10:56

Jag försöker så länge som möjligt att inte äta några tillskott eftersom jag tror att just jag inte behöver dem. Därmed absolut inte sagt att jag tycker att alla som äter dem gör fel, jag vill bara se hur det funkar för mig och vad jag kan göra med "den vanliga kosten" för att få i mig allt som behövs.

Jaha, men det är ju i alla fall ett jobb! Och om du har stannat där i 3 år så kan det ju inte vara hur dåligt som helst :) Vad funderar du på att plugga till sen då? Nåt inom hälsa/träning/kost eller nåt helt annat?!

Ska jag vara ärlig så vet jag inte själv vad jag kommer göra som civilingenjör, men jag hoppas på att få jobba på ett stort energibolag (vattenfall/eon/fortum) och kanske vara med i ett projekt om någon ny vindkraftpark. Annars kan jag nog jobba med lite vad som när jag är klar. Räkna på hur man skulle kunna göra någon turbin mer effektiv eller nåt sånt. Haha det är så himla svårt att förklara, men när jag har fått ett jobb så ska jag berätta vad jag gör :D

Ja, men din blogg är ju helt klart värd att läsa, så det är klart att den får en länk :)

http://missfitforfight.shapemeup.se

 
Vivi

Vivi

8 februari 2012 11:42

Vad var det i paketen ?? Vad vad vad ?? :)
Jag tror egentligen man lika gärna kan börja med bådeoch, jag är lite sådan att om jag tänker på att jag MÅSTE äta nyttigt får jag spel och äter extra onyttigt :). När jag iten tänker på det går det bättre.

Det är svårt det där med att skriva och inte skriva, det känns som ett känsligt ämne även om det är ett bra ämne.
Själv är jag rädd att skriva för mycket så att min lillasyster skulle känna sig utlämnad, det vill jag inte, samtidigt är det alltid skönt att få ur sig vissa saker ibland och framförallt förklara när man inte är på topp.

Jag tycker att du som verkligen har erfarenhet själv ska skriva om det känns rätt, tror du hade kunnat göra det på ett väldigt bra sätt. Även om det känns svårt så försök istället känna dig stolt, stolt över att du tagit dig igenom något sådant som faktiskt är väldigt svårt att ta sig ur !

Oh skönt med ledighet :)
Jag ska vara ledig nästa fredag, då ska jag upp till lillasyster, har pratat med henne och hon ville jättegärna ha besök *yey*
Kram!!! !!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards