malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Myter om tjejer och styrketräning

Av malin - 9 februari 2012 10:00

Detta är en riktigt bra artikel som handlar om tjejer och styrketräning. Hur många tjejer är så livrädda för att lägga på vikter när de tränar och öka. De tror att om man lyfter för tungt så blir man ett muskelberg och stor som ett hus. 

Många blir även helt förtvivlade om de börjar styrketräna och sedan väger sig och ser att de GÅTT UPP I VIKT! Ve å fasa!!!  Det är inte fett, det är med 99% säkerhet vätska som bundits i musklerna, vilket ger dig fylligare muskler. 


Om du funderar på att börja styrketräna, om du redan gör det eller om du bara vill få riktigt bra tips på träning och kost, spceillt inriktat för tjejer så läs denna artikel. Jag tror alla som är intresserade av sund hälsa har något att hämta från detta. 




Det är Lina Bäcklund som skrivit artiekln och du kan hitta hennes blogg här

Det är en av de bloggar jag besöker med jämna mellanrum för att få lite imspiration och peppning. :) 

 
 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

9 februari 2012 10:29

Bra inlägg där Malin!!
Åh vad bra att du blev så glad för din Ior;)
Nä han får barnmatsburkar & ibland när det passar med vår mat så får han smaka även där;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Eleonore

Eleonore

9 februari 2012 11:29

Oj, det där var intressant, tror det ligger mycket sanning i det! Tjejer har nog en rädsla för att bli föör vältränade och då vågar man inte ta i med vikter och "manliga" maskiner. :)

Haha jag ska provbaka mina första macaroons idag och jag är beredd på att misslyckas så man inte blir så arg på sig själv. Hoppas dock att jag lyckas redan från första gången hihi!

Kramar!

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Vivi

Vivi

9 februari 2012 12:33

Jag sökt på charlie namnam och fick upp jättekonstiga bilder 'fniss fniss'
Nej jag skojjar bara, det är ju han i SATC, han är riktigt snygg ;)

http://www.missvivis.se

 
Mia

Mia

9 februari 2012 14:34

Bra inlägg säger även jag!! När jag tränade dåförtiden (inte stenåldern men nära på hehe) så byggde jag för långa slanka muskler medan några styrketränartjejer (bodybuilders) ville ha mig på sitt team med lite biffigare muskler (kul att de frågade, de såg tydligen potential). Tackade dock nej o fortsatte med mina långmuskelbyggarövningar hihi - det här med att vara stark utan att bli biffig.

Tycker vi är bra på att peppa varann, vi kanske hittade några nya peppisar när vi träffades på bloggträffen :-D

Torsdagskramisar

http://fredthevov.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards