malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Öka förbränningen!

Av malin - 12 februari 2012 14:30

Ja, det är väl allas dröm att öka sin förbränning, inte bara under träning utan även viloförbrännignen. 

Eller är det bara jag som är ute efter det? ;) 


Här är en lite artikel från iform.se som tar upp det alldra enklaste grunderna inom muskel uppbyggnad och vad som händer när du har större muskler. 
Större muskler betyder inte att du snart ser ut som en bodybiulder! Vilket jag alltid vill påpeka eftersom många har sådana fördommar om det när det kommer till ren styrketräning. (Speciellt tjejer)


Grunden i att bygga muskler är att du måste trötta ut den så pass att den bryts ner och sedan låta den bygga upp sig igen och bli starkare. Men bara för att du gör så betyder det inte att du bli stor på 1 vecka, maten spelar också väldigt stor roll i hur musklerna utvecklas.


 Även om du inte har som mål att få större muskler så är styrketräning bra för dig för att du orkar lyfta mer och tyngre i vardagen (det är väl väldigt tråkigt att inte kunna flytta soffan själv när man vill möblera om, jag hatar i ala fall att behöva be om hjälp med en sådan sak) och att du dessutom kan unna dig en extra fika i veckan eller så utan att det händer något med vikten. 

Där är självklart en väldigt fin balans. Jag säger inte att du kan fika 3 ggr i veckan, varje vecka bara för att du styrketränar 1 gång i veckan. Ja, lite sunt förnuft får vi ju ha med! :) 



 
 
Nella

Nella

13 februari 2012 08:16

Sv: Ja, visst är de galet läckra!
Ja, det är väl liknande regler om man jobbar i kök som med sjukvården? Lite tråkigt, men vad ska man göra? :(

Hoppas du får en toppen dag! Kramar :)

http://nella.prexdesign.se

 
Emma Josefine - Mamma till Alva

Emma Josefine - Mamma till Alva

13 februari 2012 09:59

älskar när du skriver om sånt här, du gör det ju så enkelt att förstå vissa saker :D

http://emmajosefine.com

 
Eleonore

Eleonore

13 februari 2012 16:46

Hihi ja lite förnuft får man ju faktiskt ha, kul med folk som tror att ett träningspass hjälper jättemycket så de äter mer onyttigt :P

Ja visst är det förvånande att de burkarna var från Ikea, jag blev själv förvånad när jag såg alla söta grejer :D De ska få följa med hem nästa gång jag är där!
Ja skönt att du hade bra sällskap på jobbet, det gör så mycket! :D
Kram

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Lovisa

Lovisa

13 februari 2012 19:12

Min helg var jättebra! Hade trevlig tid med min sambo (och katterna såklart) och fick t.o.m till en kaffe i solen på balkongen. Helt underbart :)

Ja, ibland måste man jobba, men när man väl är klar med sitt pass är det ju skönt!

Förresten måste jag bara säga att dina katter är helt underbart söta!

kram

http://missfitforfight.shapemeup.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards