malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Upptagen på annat håll..

Av malin - 14 februari 2012 09:15

Ja, idag är jag ett litet nervvrak här hemma.. (Eller stort?) 


Mira är nu hos veterinären och jag är så orolig. Vill bara åka och hämta henne NU. Men förmodligen har de sövt henne vid det här laget.. :( usch, jag är så nervös.. 
Jag vet att det är ett väldigt vanligt ingrepp, en sterilisering, men ändå. Det är min lilla prinsessa vi pratar om.

Pescen hemma har nu lugnat sig, men han var förvirrad när jag kom hem. Gick runt och letade liksom konstigt när syster är borta. Sedan har han tytt sig till mig massor men nu i alla fall laggt sig i fönstert i vardagsrummet.


Jag själv försöker sysselsätta mig med att tvätta och ska snart iväg till affären. Inhandla mat och sedan ska jag göra proteinkakor och även några semelbullar. T'änkte att vi ska ha en liten efterrätt ikväll. Det är ju alla hjärtansdag. Men att köpa färdiga semlor är inget alternativ. De går ju göra så mycket nyttigare om man gör dem själv, plus att det är ju roligt att baka. :) 

(Och jag håller mig sysselsatt fram till kl. 14, när jag får hämta Mira.) 


 
 
Puss in boots

Puss in boots

14 februari 2012 09:40

SV: Jag har inte lyssnat på den faktiskt, jag får ta och youtuba den! :)

Jag är samma med mina katter, inget får hända dom små! Att åka iväg över en helg eller bara att vara iväg en hel dag någonstans är små jobbigt. Dom har ju varandra men så går man och tänker "stängde jag av kaffekokaren så att inget händer liksom! :o man inbillar sig så mycket :p
Men inget slår ju när dom kommer galopperande mot en när man kommer hem. Då känner man sig älskad och saknad ^^.

http://pussincowboyboots.blogg.se

 
Vivi

Vivi

14 februari 2012 10:32

Åh stackars, det var tidigt hon löpte! Tycker du däremot gör helt rätt för det är ganska slitsamt för en hona att löpa, lite olika från hona till hona, men ändå !
Det är en lite större operation så jag förstår din oro, men samtidigt är det en ren rutingrej, det gör flera stycken i veckan och det kommer gå fint!
Hon kommer säkert behöva tratt ett tag, men du kan också kolla om veterinären har en body, ibland fungerar det bättre än tratt.
De brukar vara lite vingliga och trötta ett tag och ev. kan Pesch tycka att hon luktar konstigt efter narkosen, han kan bli lite rädd för henne.
Tror inte det är ngn fara att lämna henne ensam i morgon, men alla katter beter sig lite annorlunda när de sövts.
Frågan är om du kan koncentrera dig på jobbet i morgon eller kommer oro dig för mycket ;)
Jag vet hur det känns, men det komemr gå bra gumman!
Kramar !!

http://www.missvivis.se

 
Emma Josefine - Mamma till Alva

Emma Josefine - Mamma till Alva

14 februari 2012 10:56

åh okej, det låter ju toppen ! vi blev rekommenderade med tratten även om dom sytt ihop henne ifrån insidan så stygnen knappt syndes. Ändå lyckades hon bita upp det, de kliar ju säkert något enormt ! :( men det kommer att gå bra ska du se, dom tar så bra hand om missarna ! Ge henne massa kärlek och var beredd på att hon kommer att vara lite yr i bollen (Chiquita gick baklänges i lägenheten ibland) men det är ju skönt att få det gjort. Det är snart dags för oss att åka med Elsa också ! Kramar

http://emmajosefine.com

 
Mia

Mia

14 februari 2012 10:58

Usch va jobbigt, vet hur det är hade precis lill-killen iväg på sövning för att ta bort dubbelutväxande tänder som inte ville lossna av sig självt ... det är ju alltid en risk med nedsövning men det går ju för det mesta bra. Statistiken talar för dig också idag om vi ska gå på den och så är det alla hjärtans så klart hon kommer hem ♥♥♥

Letade efter liten gjorde vår också, de blir ju vana att ha varandra där och vet att det är någon som fattas dem ♥♥♥

Tack ... lockarna blir ju väldigt fina när frisören står med varje slinga för sig o fönar ;-D och så när det blir sådär uppklippt så inte överhåret blir för tungt. Tog kort just för det är så sällan det ligger sådär fint, säger som du det står åt alla håll för det mesta hihihi

http://fredthevov.blogg.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

14 februari 2012 12:43

Åh det kommer gå så bra så, ingen fara,båda våra hundar är kastrerade men håller med dig då sövning är hemskt faktiskt..hihi på vårt plan är det inga SMÅ hemligheter,väldigt STORA;)Ah ni håller på att planera bäbis & skaffa hus;)
Oh ja!Min hemlis avslöjas när vi vet lite mer..

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

14 februari 2012 13:42

Sådan tråd har Athena också haft och hon behövde heller ingen tratt, däremot så fungerade inte riktigt tråden på henne då hennes kropp inte riktigt kunde bryta ned den, men det är nog ovanligt !
Däremot upplevde jag inte att hon slickade sig så mycket i såret så tråden är kanske bättre på det sättet!
De använder nästan bara sådan tråd numera har jag hört, så det komemr nog gå jättebra, men kan ju bara hålla lite koll så att den verkligen försvinner :)
Skönt att du snart ska hämta henne, hon kommer vara lite groggy , men jag lovar att det komemr gå fint.
Och skulle Peschen reagera på lukten så är det bara tillfälligt !

Massa kramar !!!

http://www.missvivis.se

 
Lovisa

Lovisa

14 februari 2012 14:07

Åh jag vet exakt hur det är! Kommer ihåg när Skrållan först blev sjuk och fick ligga hos veterinären med dropp och sen när hon skulle kastreras, hon var ju min lilla älskling. Men det gick bra, och om man inte har för avsikt att avla på katterna mår de bättre av en kastrering. De slipper löpa, de slipper märka revir och de blir lugnare och tryggare. Så det är bra att göra så.

Ja, jag tycker mina katter är lite ful-söta :P Men mest söta och pälsen är helt underbart mjuk och mysig.

Alltså, att följa ett träningsschema kan nog vara något av det bästa jag gjort faktiskt, jag är väldigt bra på att bara slentrian-träna annars och missar lätt att vila ibland =)

Kram och glad alla hjärtans dag!

http://missfitforfight.shapemeup.se

 
Eleonore

Eleonore

14 februari 2012 15:46

Usch förstår din oro trots att det bara är ett rutiningrepp! Man blir ju alltid orolig när det är ens lilla bebis som ska bli sövd, men tycker du gör helt rätt i ditt val :)
Attans att du missade tävlingen, du får hålla utkik efter nästa istället :)
Haha va jobbigt, kan du inte muta honom med något kul så du får komma till ikea iaf? De borde ha mansdagis med så de kan roas medan vi går runt och strosar :D
Kram

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Puss in boots

Puss in boots

14 februari 2012 20:30

SV: Haha :p men det ska bli roligt att se det igen! :D

Hur gick det för din misse idag? :)

http://pussincowboyboots.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards