malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Frukost stund

Av malin - 16 februari 2012 08:25

Jag har verkligen lärt mig att njuta av min frukost stund. 

Sitter ner i lugn och ro, vilket jag aldrig gjorde förr. Om jag hann med frukost (eller orkade med) så blev det en macka medans jag sminkade mig inne på toaletten. Jag och multitasking är ju ett! 


Men nu sitter jag som sagt ner vid matbordet. Gröt, mjölk och mina vitaminer/mineraler och antioxidanter och så tar jag stunden och smaskar på gröten samtidigt som jag svarar på morgonens skörd av kommentarer i bloggen (japp, jag måste "multitaska", så klart)  Hihi.. kan man säga så? :P 



 För mig är detta en lugn skön morgon. 
Hur ser era frukostrutiner ut? 



 


måste säga att en vas med tulpaner gör frukosten ännu mysigare. 
man borde alltid ha tulpaner hemma, älskar dem. Så vackra. :) 

 
 
Puss in boots

Puss in boots

16 februari 2012 09:37

SV: Jag hade helt glömt att Carina Berg rakade hela huvudet, hon var as snygg i det ja! :) Jag hade också velat göra en sidecut men jag tror inte jag passar i det, får fundera på det. Det är ju så snyggt!

Fina tulpaner, förstår att det blev mysigare ^^

http://pussincowboyboots.blogg.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

16 februari 2012 11:29

Ah men vad roligt att du vill skriva i boken,gör ett inlägg om den så är du med!!
Ah såklart du kan säga multitaska,hihi...men du kan dock inte säga att du inte är en spännande person för det är du!
Ja men jag är likadan om saker, förväntar mig att möta det värsta..konstigt det där..

http://hummingbird.blogg.se

 
Mia

Mia

16 februari 2012 16:07

Åhhh vilket mysigt frukostbord, till och med fast datorn står där ;-) sämre mornar kan jag ju tänka mig.

Visst är det härligt att ge och få, oavsett hur mycket eller lite det är enligt mig. Skönt dock att kunna unna sig en helg med spa nån gång emellanåt, det peppar o gör underverk.

Torsdagskramisar!

http://fredthevov.blogg.se

 
Mia

Mia

16 februari 2012 16:09

haha glömde ju - frukostrutiner för mig hemma. Vardagar blir det kaffe på morgonen och så tar jag med mig min frukost till jobbet, kan inte äta tidigt för då mår jag tok-illa o kräks nästan. Äter ofta ägg eller keso med skinka till vatten o sen kaffe igen. På helgerna äter jag gärna ägg o bacon, äggröra eller omelett, alt gröt med lite socker o havregryn - sitter gärna länge o myser när jag kan. Bästa jag vet är hotellfrukostar med buffébord, mmmmmme lajk :-D

http://fredthevov.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards