malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Big Brother 2012 är igång..

Av malin - 20 februari 2012 09:45

Försökte kurera mig så gott det gick igår och fortsätter på det spåret idag med. 
Men känner mig absolut bättre. Och så blir jag ju så rastlös när jag bara ligger så idag ska jag baka lite bröd faktiskt, det är ju inte allt för jobbigt.



Helgen blev med andra ord väldigt lugn. Mycket tid i soffan och kolla på TV.


Årets säsong av Big Brother hade ju även premiär igår. Någon som tittade?
Jag gjorde så klart det, tycker ju att det är ett roligt program. Haha.. Det är något som faktiskt är lockande att kolla på folk man stör sig på, haha..
Man borde ju lägga sin energi på annat, men det är ju roligt med. *fniss*


Deltagarna i år verkar liite mer udda och omaka än de som klev in förra året.
En super piercad tjej som är vegan, en bloggerska som många kanske redan hört om, Hanna Widerstedt, (vet inte hur stavningen blev där.) Hon  har redan blivit, som de skrivit i tidningar) "mer hatad än Kissie" genom sin blogg där hon videobloggar om alla de möjliga saker och framställer sig själv som en, ja, enligt mig i alla fall, idiot. Vi får se om hon lyckas hålla denna bild av sig själv uppe. För jag tror ju att hon är vettigare och mer normal än vad hon själv vill låtsas om. 
Vidare var det även en tjej från Hudik, mina gammla hemtrakter, som klev in i huset. Men inte ensam! Nej, hon har nämligen en liten bäbis i magen! Japp, helt rätt gissat, planen är att hon ska föda inne i huset! Hon är tydligen i vecka 36 nu, så om hon får stanna i si dådär 4 veckor till så kommer det nog ploppa ut en liten bebe i direktsäning!

Jag vet inte vad jag tycker om detta egentligen. Min första tanke var "det har de ju redan gjort". Tror det var en säsong i England som en deltagare födde inne i huset. Jag vet inget närmare om det, har bara hört det tidigar.

Men jag tycker väl inte att det är en allt för spännande ide.. Man får väl hoppas att allt går bra gissar jag..


Sedan kan jag inte säga att jag fann så många deltagare intressanta.. En notering var bara att det, som i likhet med förra säsongen, är för månag skåningar i huset! Haha! 
Jag ska inte rota i hur det kommer sig, men man kan ju dra paraleller. *fniss*


Nej, nu får det vara nog diskuterat om årets Big Brother, men det kommer nog komma några fler inlägg om det under vårens gång. ;) Haha..



 
 
Eleonore

Eleonore

20 februari 2012 10:29

Såg bara delar av big brother igår och min första tanke, det är värre än någonsin i år ju haha. Men man kommer ju inte kunna låta bli att titta. Den gravida tjejen känns ju väldigt felplacerad. Ok att hon är med tills hon föder men sen att ha ett litet barn som hon ska knyta an till i en sån miljö känns ju så konstigt! Jag hade iaf aldrig gjort det :)
Va kul att du också erfarat att den chokladen är väldigt konstigt fördelad, de borde nog se över det för den är ju riktigt god om man får allt i en tugga :D
ÅH så kul med pjamasparty, hoppas du kom på något bra att baka!
Kram

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Emma Josefine - Mamma till Alva

Emma Josefine - Mamma till Alva

20 februari 2012 10:42

Usch, jag blev lite ledsen när jag såg den gravida tjejen, hur tänkte hon egentligen ??? :( och den där Hannah eller vad hon hette, herregud. Jag kan inte hjälpa att jag älskar sånna där program ;D haha

http://emmajosefine.com

 
Lovisa

Lovisa

20 februari 2012 11:59

Ja, chokladmoussen blev jättegod! Inte lika sötsliskig som de brukar kunna bli heller =)

Åh, jag har lyckats dra på mig en förkylning efter helgen. Så för min del kommer det nog tyvärr bli en lugn vecka. Hoppas du har det bättre!

Kram!

http://missfitforfight.shapemeup.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

20 februari 2012 14:18

Åh har du inte sett dem?!Gah!Jag såg 2:an igår skall se 3:an imorgon;)
Alltså såklart tittade jag på BB men jösses ännu värre deltagare än förra året då var de ju hyffsat normala.hehe..Visste du förresten att Sanna hoppade från den där bron man kör under till gbg..så hon ligger i koma, vet dock ej OM hon lever fortfarande =( Stackars tjej!
Hm den där Hanna ja, hm en osäker tjej som "spelar över" och försöker hävda sig fasiken jag har svårt för sådana alltså!Sedan Jackie på loftet tror jag har vart e kille tidigare..lite för mörk o konstig röst;)Visat brösten redan inte illa..haha hel störd "brud"Det där med den gravida tycker jag bara är VÄLDIGT konstigt & väldigt fel och stackars barn!


http://hummingbird.blogg.se

 
Lovisa

Lovisa

20 februari 2012 16:07

Mitt sitter än så länge också bara i halsen, men jag tror att jag hade feber i natt också, jag var tok-varm! Men förhoppningsvis mår jag bättre imorgon - under tiden kurerar jag mig med glass ;) Ja, man får verkligen ta det lugnt med träningen om man inte mår helt hundra. Bättre en vilodag och sen komma tillbaka frisk än att man kör på som vanligt och drar på sig någon infektion.

Jaha, jag började lyssna på Rammstein när jag gick i högstadiet, och sedan dess är jag fast :P

Kram

http://missfitforfight.shapemeup.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards