malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Malin läser Wellness

Av malin - 1 mars 2012 17:15

Torsdagar är ju min vilodag, inget gym, ingen hård träning alls. 

Men idag är det ju så fantastiskt väder ute att jag faktsikt ska ut på en promenad nu innan solen försvinner. En lugn skön "hitta-mig-själv-promenad" , det gör gott för själen. 


Så läste jag för någon dag sedan i senaste Wellness om 5 steg till lugn i kropp och sinne. 

Helt enkelt 5 saker att göra för att varva ner och hitta sig själv lite i mellanåt i vardagen. 


Under nummer 1 stod det såhär: 


Stanna upp ofta - där du är. 

Bara det att du stannar upp gör dig medveten och närvarande. 

Fråga gärna dig själv: "Vad är det som pågår?" 

När du gör det stiger du ur din autopilot, ditt automatiska sätt att reagera. 

Du bryter stresspiralen och ser att du har val i allt fler situationer. 



Jag kan helt ärligt säga att detta är något jag aldrig gör. Jag kör på, från att jag vaknat till att jag lägger huvudet på kudden igen. Jag vet att det inte är bra och det är något jag måste/vill jobba på. 


Så nu ska jag ut i solen och stanna upp! 


 
 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

2 mars 2012 08:20

Tack men mötet gick inte våran väg tyvärr, men det gör iofs inte sååå mkt..men visst hade det varit kul o bygga nytt;) Men det var fornlämning på den vackra platse vi ville bygga på som ligger vid min pappa..

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

2 mars 2012 10:45

Vi har strålande sol här idag och jag hoppas att det håller sig över helgen, hade också gärna tagit en långpromenad.
Tycker det var ett bra råd, jag brukar faktiskt stanna upp ibland, något man kan göra även när man promenera, jag brukar stanna ibland och ta in naturen, ljuden och allt annat, men glömmer det även när man promenerar ibland.

Gud vilken bra veterinär ! Tänk om man hade haft en sådan :) men Vara är lite långt ;)
Våran veterinär är iof bra hon med. :)

Förstår att du vill hålla lite i pengarna inför semestern, men skulle du vara sugen på att fynda finns det ju en SPAhelg för rena fyndpriset hrm hrm ;P
Kramar !!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards