malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

Lördagsmiddag

Av malin - 3 mars 2012 22:15

Kvällens middag:

Örtkryddad nötfärsbiff med grönsaker och guacamole. *mumms*

Det är lätt att vara hälsosam när man äter sådant. ;) 


 


I övrigt har kvällen bjudit på Gladiatorerna på TV:n och nu är det NHL turnering här hemma, sambo och hans kompis som spelar. :P 

Jag ser halft om halft på men funderar starkt på att dra mig till sängen och påbörja en ny bok. 

Morgondagen bjuder förhoppningsvis på gott väder, en promenad på morgonen och sedan solning och ett gott spinning + benpass på gymmet på kvällen! :)


 
 
Eleonore

Eleonore

4 mars 2012 11:13

ÅH så smarrigt, det ser ju så läckert ut med massa god sallad till! Man borde bli bättre på det där. Äter ju mycket grönsaker men så här brukar aldrig mina tallrikar se ut haha :)
Haha ja nu vet du var cakepops är, som du säger är det allt som är gott som blir som en massa. En lite förnyad och förenklad variant på dammsugare kan man också säga som man doppar istället för att klä i marsipan :D Det är absolut bra att ha hemma och kul att bjuda på till kaffet!
Åh det låter ju som riktigt bra nyheter, älskar ju noggerglassen så det är kul att den kommer som skopglass också, det är ju toppen att ha dig som lite insidekälla ;)
Hoppas du har en härligt solig helg, kram

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Lovisa

Lovisa

4 mars 2012 13:59

Ja, det är riktigt kul att kunna se skillnad på andra sätt än genom vikten (som kan vara riktigt missvisande i vissa fall).

Ja, men precis. Nu tänkte jag ju ändå inte lägga ut en kostplan eller säga "såhär måste ni träna!" utan mer riktlinjer och små peppningar. Ungefär som med ditt inlägg om läsk :) Det kan vara bra att tänka på sånt om man tar en läsk bara för att...

http://missfitforfight.shapemeup.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

4 mars 2012 19:57

MMM men vad gott kan du inte lägga ut receptet på biffarna där!Det andra kan jag nog få ihop,mohahaha;)Ja boken är på banan igen,phew...nä exakt jag försöker inte ngt låta dra med mig ned, men lite kinkig var jag allt. Men vi bor ju kanon, fick chansen att bygga där så då tog vi den och tänkte det är i alla fall värt ett försök..nu blir det båtköp istället..Vad gör du i slutet av maj?
Underbart väder det har varit i dagarna!

http://hummingbird.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards