malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Trött, slut och jävligt nöjd!

Av malin - 6 mars 2012 21:00


Dagen har bjudit på mycket. 


Det blev först en sväng till Skövde med sambo som hade tid på sjukhuset, inget jag behöver dela med närmare här. 

Jag passade i alla fall på att dra med cykeln och fick den servad. Jag köpte ju den i början på förra sommaren och då fick jag 3 års gratis service vilket man självklart ska utnytja! 
Så nu glider den nog fint på landsvägen. ;)  


Vi hann även med en sväng in på Stadium där de hade rea på ett så par skit snygga inneträningsskor. (Jag som är ute efter ett par nya skor) MEEEN självklart så var ju min storlek slut! Jag blir så trött.. 
Det är ju inte så ofta man hittar på ett par snygga träningsskor för bara 300 kr. Känner mig fortfarande lite bitter över detta.


Men vi ska inte gräva ner oss, vi går över till mitt underbara träningspass jag kört nu under kvällen!! Jävlar vad det sög i benen(!) ja hela kroppen har fått sig en fin omgång.

Jag kör ju alltid ett pump & strech pass på tisdagar, ett grupp pass på gymmet. Riktigt skönt att köra igenom hela kroppen sådär mitt i veckan (eller början jaja.)  

Nytt pass denna veckan, vi körde några av låtarna förra veckan redan men denna var alla nya, och jag har en känsla av att det kommer kännas i hela kroppen i morgon. Speciellt baksida ben och rumpan. 

Men benen ska jag ju inte köra förän sändag igen så de kan få svida lite. 

I morgon är det mage/rygg som gäller. Men tror jag lägger största fokus på magen, behöver ha fram de där magrutorna nu snart.   


Har just avslutat dagen med kvällsmat; Risotto a la Malin. (eller något sådant.) 

Älskar enkel mat och rätter man kan variera, så ska det gå fort med! Idag blev det köttfärs, fullkorns ris, ärtor, majs och paprika. Lite Milda Extra 4% på detta och kryddor. Klart! 



 



 

 
 
elfina

elfina

6 mars 2012 21:18

åh va tråkigt att dem inte fanns i din storlek. Sånt är ju typiskt!!! kul att cykeln är fräsch och servad iaf!

ja, jag ska fasen va lite crazy och pröva kesoplättarna nåndag. bara för att du sa så=)

jag är hjärt & lungräddningsinstruktör! lär ut Hlr, luftvägsstopp osv. ♥

http://www.elfinas.blogg.seinas.blogg.se

 
Vivi

Vivi

7 mars 2012 10:47

Hoppas det gick bra på sjukhuset & att det inte var ngt allvarligt !
Nej det får du inte göra ;P jag ska inte tjata helelr, bara fortsätta vara nyfiken i det tysta .... eller iaf försööööka :)

Risotton såg god ut, det var länge sedan jag åt det, kanske dags för det snart igen !

Du ska absolut inte boka in ngt om det itne fungerar eller blir för dyrt, men OM ni skulle vilja & kunna blir jag ju jätteglad :)
Jag tänkte försöka fixa skjuts från Halmstad vid lunchtid ca kl.13 , men det går eventuellt att fixa hämtning senare också !
Om erat tåg skulle gå förbi laholms station kan jag hämta närsom helst :)
Ihhhp spännande, hade ju varit perfekt för honom att få slappa i ett SPA / Badtunna efter en hård styrketräningsmatch.
Kramar !!

http://www.missvivis.se

 
Eleonore

Eleonore

7 mars 2012 18:39

Så tråkigt att skorna inte fanns i din storlek, hoppas du kan hitta dem någon annanstans! :)
Ja visst är det tråkigt! Det är ju absolut inte butikernas fel, såg ju hur de körde ut de nya sorterna på vagn direkt från leveransbilen. Men tråkigt från GBs sida som ändå lovar sina kunder att de ska vara ute i butik på måndagen. Men nu har jag fått några glassar och jag är helnöjd än så länge(bara smakat magnumnyheterna)
Ja det är ju lite roligare men frön och grejer på salladen, gör ju som sagt jättemycket och är ju nyttigt med :D
Kram

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Nina

Nina

7 mars 2012 23:07

Mmm, risotto är verkligen gott. Helt klart en underskattad maträtt.

http://www.denvassastekniven.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

8 mars 2012 09:13

Duktig du är med träningen hörru;)Här går det sakta men säkert;)
Du har en utmaning hos mig,tjohoo;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

8 mars 2012 10:12

Åh surt med jobbet där men det är klart att det är mer tid på säsongen..
Jaaa du måste se alla filmerna dom är ju så himla bra ju!
Snart skall jag & Alfred besikta bilen här,hehe..ett litet äventyr för oss 2 idag i all snö som kommit!!!Tur vi har en bra bil!

http://hummingbird.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards