malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Vägning

Av malin - 17 mars 2012 12:00

Japp, idag var det ju vägning här på morognen och det blev en otrolig besvikelse för min del. 
Det har inte gått åt det håll jag hoppats och verkligen TROTT att det gått.


Jag känner mig starkare, smalare och Snyggare än jag någonsin gjort tidigare. Men vågen vill bryta ner mig, tydligen...


Den 28/1 var senaste vägningen då såg det ut såhär:

27,3 % fett

47,5 kg muskler

54,2 %vatten


Idag:

26,8 %fett (ner 0.5%)

46 kg muskler (NER 1.5kg!!!!!)  

54,5 % vatten



Ja, siffrorna säger ju sig själv. Alldeles för lite ner på fettet och jag vill absolut INTE gå ner ett gram i mukler, jag vill ju UPP! 

Fan, det känns faksitk helt ärligt super ledsemt just nu. Men all rätt. jag kämpar för detta och jag har så klara mål på vart jag vill. 


Å andra sidan har jag satt mitt mål till slutet av året. Jag har många månader kvar att lära mig min kropp. För det är ju just det, att jag måste lära mig vad den vill ha för att bygga muskler och bränna fettet. 


Jag väljer att föröska se det till det posetiva. Jag har ju i alla fall fått bort en del fett, det är ju faktiskt bra. Och jag vet ju att det är otroligt svårt att bränna fett i stora mängder och samtidigt kunne behålla muskelmassan. 


Men självklart har jag en plan, lite små förändringar. Jag har ju bara den senaste veckan gjort förändringar i kosten, vilket så klart inte har gett några stora effekter än. Men sedan kommer en stor förändring; mer protein! 

Protein = mumms för musklerna. 


Dessa förändringar ska jag börja med vecka 13, då blir det fullfart inför sommaren! :D 


Men nästa vecka ska jag njuta av att jag faktiskt har gjort stora förändringar med min kropp de senaste månaderna, vad siffror än säger. Jag har det på bild!     

Och så ska jag jobba en del på brännan, äta god mat och ha en underbar vecka med min älskade syster. 




 
 
Emma Josefine - Mamma till Alva

Emma Josefine - Mamma till Alva

17 mars 2012 12:44

ååh peppkram !! du är grym ändå !!

http://emmajosefine.com

 
Hanna- mamma till Theodor

Hanna- mamma till Theodor

17 mars 2012 20:01

sv: Tack! Han är snart 4 månader;D

http://hannashusdjur.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

19 mars 2012 10:21

Även när man tränar som du så tror jag kroppen har perioder så den bråkar lite, kanske är det faktiskt precis en semester du behöver ?
En vecka att bara ha det skönt med din syster :)
Jag tror att veckan efter det är siffrorna kanske inte bättre direkt, men veckan efter det, då ska du se! Ibland tor jag man behöver avbrott och sedan en kickstart efter avbrotten så gör det susen ! :)
Du är skitduktig och skitsnygg ! :)
Kramar

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards