malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

En sen kväll leder till en sen morgon

Av malin - 18 mars 2012 10:24

Klockan är halv 11 och jag säger God Morgon. 


Ja, det blev en senare kväll än jag trott igår. Jag var ju som jag tidigare nämnt så var jag ju bjuden på pyamasparty/knytkalas hos en vän. Jag jobbade till 21.00, så hade ombyte med på jobbet och smet iväg bort till fina L direkt. 
Tidigare hade jag väen sagt till sambo att jag blir nog inte senare än till en 11 typ.
Njaaaa, jag kom hem 01.45 istället. Hehe.. Liiiite senare än planerat. 
Men jag hade varklien en sån riktigt hälig rolig kväll med flera nya bekantskaper. Jag har ju alltid tyckt att det är roligt att tärffa nya människor. :) 


MEN! 
Jag tjuvstartade mitt godisstopp! Jag hade nämligen inte ätit godis på 22 dagar igår (stort för mig kan jag meddela), men som den gottaråtta jag är så föll jag dit när det fanns på tok för mycket chips, dipp och choklad i olika former. 

Men jag är faktiskt inte alls ångerfull eller något över det. Det var skit gott och jag ville ha. ;D


Det enda som är lite jobbigt är att dagen idag blir så konstig. Vid denna tiden håller jag som bäst på att äta mitt första mellanmål för dagen. Nu har jag istället just ätit frukost. 
Jag vaknade nämligen vid 09.45 - Utan att bli väckt av vår annars så säkra väckarklocka Mira 2000.

Hon är nog trött efter gårdagen igår med. För när jag kom hem så hade sambo heller inte laggt sig än, och han hade märkt på henne att hon försökt få honom att gå och lägga sig tidigare under kvällen.
Till och med katter är vanedjur, precis som vi människor. :)



Nej, nu ska vi föröska få igång denna dagen nu. Ut till "svärfar" och så ska jag förhoppningsvis ta mig vidare till en kompis för en promenad och kanske en fika. :) 


 
 
Rinki

Rinki

18 mars 2012 17:21

Låter som en bra dag, hoppas att fikat och promenaden med din vän blev av också. Låter dessutom bra att du inte fick ångest, jag tycker att det är grymt duktigt av dig att du lyckades vara godisfri i 22 dagar, har svårt att tänka mig att jag skulle palla det!

Sv: Absolut, du förtjänade de kommentarerna om din kropp! Du har jobbat ordentligt för den och du ska verkligen vara nöjd. Du är en inspiration till kvinnor runtom som är "normala" och bara vill få bli starka och lite slimmade och inte superdupertunna! Du är en kvinna som verkar äta nyttigt och värderar att ha en stark kropp istället för en knotig! You go girl. Dessutom måste jag lägga till att de nya bilderna du lade upp här nere på de nya träningsbyxorna och BHn, supersnyggt! :)

Tack så jättemycket, det känns alltid skönt att få höra från någon annan att man förtjänar att ta en liten paus, för det är ju lätt att försöka intala sig själv det. Men ibland måste man verkligen få ta ett litet break för att orka vidare helt enkelt.

Jag hoppas också att hemtenta gick bra, jag lämnade in den i torsdags och har inte varit så himla aktiv på bloggen under denna period, mest för att det har varit väldigt uttömmande på energi att skriva den och sådär. Men nu tror jag att jag är tillbaka ;).

Hur har helgen varit annars?

Kram

http://rhulth.wordpress.com

 
Eleonore

Eleonore

18 mars 2012 17:50

Hihi men du var ju nästan framme vid målet så det gör ju inget att fuska lite med godisstoppet :D Man kan ju ha en frossardag i veckan eller en gång i månaden, det har ju många av atleterna och kroppsbyggarna med :P
Haha ja det blev lätt att man åt upp alla små godbitar i förpackningen, är nämligen bara 4 st delicatobollar och 3 st dammsugare i varje. :)
Ja visst är det så, man är ju lika trött inför varje träningsform om man är helt otränad men man kommer snabbt igång!
Kram

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Skapa flashcards