malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Gran Canaria i bilder del 1

Av malin - 30 mars 2012 12:30

Jag vet inte om jag skrev det tidigare, men det blev ju en hel del bilder på resan. Närmare 350 st faktiskt! 

Nej, jag ska inte lägga upp alla, men några inlägg ska det bli i alla fall med olika bilder. 

Jag tänkte att jag börjar fårn början. :) 


   


Vi började första dagen med en lång promenad, jag den blev väl lite längre än vad vi tänkt oss. 
Vi skulle nämligan ta oss till Playa del Inglés där resebolaget hade sitt kontor så vi kunde boka in oss på några utflykter vi ville göra under veckan. 

Så vi traskade iväg med kartan i högsta hugg! Upp på berget och sedan ner för det och det tog faktiskt inte allt för läng tid innan vi hittade kontoret och fixade allt där. Sedan fortsatte vi ner till stranden i Playa del Inglés och la oss på var sin solstol i några timmar. ;) 


 


På vägen tillbaka tyckte vi (kanske mest jag) att vi skulle ta strandvägen tillbaka. Det är nämligen så att stranden i Playa del Inglés och Maspalomas (där vi bodde) är en och samma långa strand på ungefär 5 km. Så så blev det, en lång bit att gå i vattenkanten, men riktigt härligt var det. 

På bilden ser vi lillasyss. :) 

   


Det som var lite mindre härligt var att när vi väl var framme vid fyren i Maspalomas, där stranden tar slut så var vi rätt så trötta i ben och fötter. Dock hade vi fortfarande ungefär 2 km upp genom staden till vårt hotell. 

Jag undrar nu efteråt varför vi inte hoppade in i en taxi och åkte hem sista biten. Vi hade ju redan en lång promenix i benen, men nej då. Vi traskade på. Haha..


Kvällen slutade med att vi var så trötta att vi åt middag på hotellet. Ingen lust att gå runt och leta efter restaurang. 

Man kan ju verkligen säga att de är mycket svenskt i Maspalomas, förmodligen hela Gran Canaria. Ett topp exempel var ju att på just den restaurangen på hotellet så var det en liten man som satt vid en synt och spelade musik, svensk dansbandsmusik för det mesta! Hihi.. 

"leende guld bruna ögon" - jag vet inte om han visste vad han sjöng om eller om han bara sjöng de ord han hört från skivan. *fniss* 



 
 
Vivi

Vivi

30 mars 2012 12:58

Vad härligt ni ser ut att ha haft och vädret ser ju ut att ha varit bra iaf första dagen ;) och vilken beachbabe !
Ta du som sagt och ta det lilla lugna nu när du är hemma, bloggen är ju kvar som sagt, men förstår att det kommer kännas skönt att komma igång med träning och grejjer igen. Å andra sidan verkar ju det där promenaden nästan ha räckt för hela veckan :P
Kramkram

http://www.missvivis.se

 
elfina

elfina

30 mars 2012 13:57

jaa, det är klart du ska ha ett par inägg som handlar om resan och visa bilder. SKIT KUL JU!!! strandbilder är så hääärligt

http://www.elfinas.blogg.seinas.blogg.se

 
Lovisa

Lovisa

1 april 2012 23:05

Åh, ni verkar ju ha haft helt underbart! Blir riktigt avis.
Men jag tror att du kommer igång med träningen snart igen. Det tar ett par dagar att få tillbaka rutiner och sånt bara.

Jag bävar lite inför påsken. Ska hem till föräldrarna och då kommer det säkert bli mycket god men mindre nyttig mat varvat med godis... får se om jag kommer kunna hålla mig :)

http://missfitforfight.shapemeup.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

2 april 2012 12:27

ÅH vad mysigt!Ja den där stranden ÄR lång..hehe..Synd att allt blivit så försvenskat dock =( Har säkert varit där 10 ggr eller nått,men det är fint där!
Välkommen hem med!Även om det är lite sent;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Eleonore

Eleonore

4 april 2012 19:17

Vilken beachbabe du är då :D Gillar verkligen bikinin, var har du hittat den? Inte för att jag kommer våga bikini denna sommar men till nästa år kanske :P
Ni verkar ha haft en riktigt härlig resa, kul att vara ute och gå och se mer av landskapen med. Man vill ju uppleva och inte bara ligga på stranden eller dricka drinkar i någon bar :)
Hihi ja visst såg kakorna spännande ut och goda var de med så klart!
Kram

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Skapa flashcards