malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under mars 2012

Av malin - 3 mars 2012 22:15

Kvällens middag:

Örtkryddad nötfärsbiff med grönsaker och guacamole. *mumms*

Det är lätt att vara hälsosam när man äter sådant. ;) 


 


I övrigt har kvällen bjudit på Gladiatorerna på TV:n och nu är det NHL turnering här hemma, sambo och hans kompis som spelar. :P 

Jag ser halft om halft på men funderar starkt på att dra mig till sängen och påbörja en ny bok. 

Morgondagen bjuder förhoppningsvis på gott väder, en promenad på morgonen och sedan solning och ett gott spinning + benpass på gymmet på kvällen! :)


Av malin - 3 mars 2012 12:30

Åh, nu kliar det i shoppingfingrarna! 
Och detta är extra lockande eftersom att sport BH:ar är något jag BEHÖVER! Inte bara så att jag Vill ha, jag är i stor behov av fler sportBH:ar

Just nu har sportamore.se "tag 3 betala för 2" på underkläder och massor av snygga sport BH:ar.

Ska jag, ska jag inte?
Åh, beslut ångest delux just nu... *hjääääälp*



 Här är några av dem som lockar mest: 

(speciellt den översta) 

     

Av malin - 3 mars 2012 09:26

Nu ska jag iväg till gymmet, ett indoorwalking pass på 60 min väntar! Är peppad till tusen kan jag säga! 


Sedan har jag en full späckad dag av exakt Ingenting! Så otroligt skönt, älskar att ha en sådan dag. Jag har inget planerat och kan bara göra det som faller mig in. 


Jag känner mig så glad idag. Hoppas denna känslan varar hela dagen med. 

Njut av solen ute idag kära bloggisar! :) 


 

Av malin - 1 mars 2012 17:15

Torsdagar är ju min vilodag, inget gym, ingen hård träning alls. 

Men idag är det ju så fantastiskt väder ute att jag faktsikt ska ut på en promenad nu innan solen försvinner. En lugn skön "hitta-mig-själv-promenad" , det gör gott för själen. 


Så läste jag för någon dag sedan i senaste Wellness om 5 steg till lugn i kropp och sinne. 

Helt enkelt 5 saker att göra för att varva ner och hitta sig själv lite i mellanåt i vardagen. 


Under nummer 1 stod det såhär: 


Stanna upp ofta - där du är. 

Bara det att du stannar upp gör dig medveten och närvarande. 

Fråga gärna dig själv: "Vad är det som pågår?" 

När du gör det stiger du ur din autopilot, ditt automatiska sätt att reagera. 

Du bryter stresspiralen och ser att du har val i allt fler situationer. 



Jag kan helt ärligt säga att detta är något jag aldrig gör. Jag kör på, från att jag vaknat till att jag lägger huvudet på kudden igen. Jag vet att det inte är bra och det är något jag måste/vill jobba på. 


Så nu ska jag ut i solen och stanna upp! 


Ovido - Quiz & Flashcards