malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Gran Canaria i bilder del 2

Av malin - 12 april 2012 15:00

Ja, äntligen kommer det lite mer bilder från resan. 

Nu har vi kommit fram till Palmitos Park. En underbar park uppe i bergen med massor av djur, fåglar i så många olika varianter, delfiner och massa andra djur. Och alla växter, jätte kaktusar, vackra blommor, ja det var verkligen en upplevelse. 

Vi var både på örn uppvisning, delfinshow och en papegojshow. :) 


1.Älskar den första bilden här när surikaten grävde en grop och sedan lade sig på mage över den. Så űber söt! 

2.Anakondan, (tror de tvar en sådan, med risk att jag gör bort mig nu) vågade jag inte gå i närheten av, trots glaset. Jag skickade fram syster för att ta en bild istället. ;) 

3.Omgivningen med de gigantiska bergkanterna runt hela parken var riktigt häftig. Det underbara vädret gör ju inte att intrycket blev värre. 


     


4.Som sagt, det fanns mängder med olika fårgla i parken, både små och stora. Här har av en av de större. Jag skulle ljuga om jag inte säger att jag var lite nervös över att stå så nära denna häftiga stooora fågel. Jag vet tyvärr inte vad det är får någon sort. 

5.Sedan fanns ju dessa något mindre varianter som inte var lika skrämmande att stå bredvid. 

6.Sköldpaddor fanns det många av med, de flesta väldigt små men denna sötis var gigantisk. Tyvärr syns det ju inte lika bra på bild som när man står bredvid den.. 



     


7-11.Mitt i parken hade det ett jätte fint orchidehus. Jag älskar verkligen orchideer, men hade ingen aning om att det fanns så många olika varianter, som skiljer så mycket från varnadra. Det blev många bilder men så har jag en tanke med om att det kanske kan vara en idé om framtida tatuering. :)



          



Jag har just insett att det blir allt för många bilder i ett och samma inlägg. Så detta får helt enkelt bli en del 1 av 2 (kanske 3) från Palmitos Park. Vi får se när nästa kommer upp. Jag tänker inte utlova någon speciell dag eftersom jag aldrig kan hålla sådan planer. Ni får helt enkelt hålla utkik. ;) 


 
 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

12 april 2012 15:54

Grymt bra bild på dig i headern!!Skitläcker!Kul att du är tebax!!Ja geocaching är skitkul verklien man blir helt inne i letandet!!Så har man brist på nått att göra o komma ut lite så är det perfekt!

http://hummingbird.blogg.se

 
Rinki

Rinki

12 april 2012 16:16

Jättehäftiga och vackra bilder, det verkar som att ni har haft en jättefin resa!

Sv: Jag beklagar att du har varit dålig, hoppas verkligen att du får bli återställd snart, men thaimassage låter ju väldigt trevligt i alla fall.

Hihi, ja Sheldon Cooper är väldigt, ja speciell men ändå väldigt rolig. Jag älskar hans karaktär ;).

Fint att du har bytt header på bloggen, modigt av dig och du ser jättesnygg ut :D. Du har verkligen kämpat på duktigt!

Kram på dig

http://rhulth.wordpress.com

 
Vivi

Vivi

13 april 2012 10:53

Wow! Älskar verkligen din nya header den är skitsnygg !!

Ohhh vad fina bilder, älskar surrikaterna, de är ju sååå söta, väldigt svåra att fånga på bild dock :)
Frågan är om orkideér blir bra som tatuering, jag tycker vissa blommor inte blir lika bra som just tatuering, men med rätt tatuerare så :) De du har är ju jättefina !

Ha ha då kommer vi vara i Gbg samtidigt, tyvärr tror jag att jag kan ha svårt att komma ifrån för en fika just den helgen eftersom jag åker upp till Götet tillsammans med de andra :)
Men en dag i göteborg borde vi som sagt få ihop någon gång :)
Kramar !

http://www.missvivis.se

 
Eleonore

Eleonore

14 april 2012 18:08

Wow vilka härliga bilder! Vilken häftig park, det är ju bland det roligaste att uppleva natur och djurliv när man reser även om det inte är i "vildmarken" eller vad man ska säga :)
Haha ja konstig han är som inte gillar asiatisk mat, det som är så gott! Jag tror inte jag hade klarat mig om sambon aldrig ville äta indiskt med mig, tur att jag har mamma då i och för sig :P
Hoppas du har en toppenhelg! Kram

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Skapa flashcards