malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under april 2012

Av malin - 20 april 2012 18:23

Förbereder fredagskvällen med lite bakning. Jag fick ett sådant rysligt sug efter kladdkaka idag och tur för mig är det ju fredag idag och jag är ledig. ;) 


 


Har dessutom hunnit iväg och köpt mig en spinningcykel nu på eftermiddagen. En begagnad sådan med i fint skick. :) Perfekt för morgonträningen regniga dagar när man inte vill ut och promenera.

Så nu har jag avverkat 30 min på cykeln också!



Av malin - 20 april 2012 14:20


Malin "hjärta" ICA´s salladsbar = sant! 



 

Av malin - 20 april 2012 11:16

Känner att jag har mycket att göra idag. Tyvärr mycket tråkigt, som att tvätta, städa upp i köket och sådant..

Fast jag är på ett otorligt härligt humör idag! Känns som en toppen fredag trots det hemska vädret. 

För att vara säker på att behålla mitt härligt humör hela dagen så ska jag inte tvinga mig själv att göra så mycket tråkigt, jag tar det jag känner för, allt tråk kan faktiskt vänta till en annan dag. ;) 


Det som absolut är spikat idag är ett styrkepass på gymmet, åka och kolla (ev. köpa) en spinningcyckel jag hittat på blocket och avsluta med mys kväll framför TV:n. 


Hur ser er fredag ut? 

Av malin - 19 april 2012 10:02

Denna dagen har börjat riktigt härligt..

Först sovmorgon (japp, ända till 08.30 faktiskt) och sedan tog jag med sambo till ett café här i vår lilla stad där de har frukost buffé.

Riktigt mysig start på dagen.

Sedan köpte jag med mig 3 st bullar innan vi gick och nu sitter vi i soffan och vänta besök från sambos pappa som ska komma förbi. Där av bullarna, man måste ju ha något gott att bjuda på. =)


Så länge ska jag mysa i soffan och se på property ladder.

Ett av mina nya favorit program på TV8.

Det är nästan så att det är dubbla vuxenpoäng på det! Haha.. 



Av malin - 18 april 2012 09:36

Skrivande stund: kl.09.36 


Jag har idag;

* Gått en 45 min PW.

* Lagat och ätit frukost

* Gått ner till garaget och målat (8 bitar som målas varje gång, och det tar sin lilla tid, ungefär 35-40 min) 


Nu kom jag just innanför dörren igen och vad möts jag av?

Jo, en sambo som fortfarande sover! 

Detta ska vi ändra på. *skrattar onskefullt* 


Jobbar 11-23 idag så hinner inte med så mycket annat än detta på morgonen. Ska nu bara byta om, göra mig i ordning och stoppa i mig ett litet mellanmål. 


Av malin - 17 april 2012 21:00

Åh, vad jag älskar att köra på gymmet så att benen skakar och svetten rinner. ;)

Underbart pass på gymmet idag!  Önskar alla dagar va såhär. 


Men med den bästa drycken ever som uppladdning innan passen lyfter träningen till en helt annan nivå, det slå aldrig fel. 


 


Klickade hem ett flak med jordgubb/kiwi förra veckan.

Så nu har jag laddat för ett tag framöver. ;)

Av malin - 17 april 2012 09:03

Tisdag morgon, jag är ledig idag men har en del att stå i. 


Har just fått i mig frukost efter en 45 min PW nu på morgonen, älskar att börja dagen med en promenad. 

Nu ska jag svida om till målarbyxor och gå ner till garaget och grundmåla lite delar som ska ut till balkongen. Sedan vid 14.30 (tror det var då) ska jag till vårdcentralen, ett litet läkarbesök, inget farligt alls, rutiner bara. 


I eftermiddag kommer E hit och sedan ska hon hänga med på Pump & Stretch på gymmet ikväll.

Och jag känner mig så jävla laddad inför träningen ikväll! 

Så otroligt härligt att ha denna energi inför träningen och med celcius i kroppen slår det aldrig fel. ;)



 

Av malin - 16 april 2012 14:55

Torsk i äggsås och dill med kokt potatis och rårivna morötter. :)

Toppen lunch! 

Om 1 timme är det dock dags att dra sig till jobbet och spendera kvällen där... :|


 

Ovido - Quiz & Flashcards