malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under april 2012

Av malin - 7 april 2012 19:15

Efter ett dagpass på jobbet med enorma magkrämpor (vet inte vad jag gjort) så kom jag hem och föll i soffan. Pratade lite i telefon först med mamma och sedan med mormor, efter det kröp jag ner under filten och somnade rätt så omgående. 

Jag vaknade sedan vid halv 7, fortfarande lite ont i magen. 


Så gick det med mitt ryggpass jag tänkt köra på gymmet idag. Men jag hade aldrig kunnat köra ett vettigt pass med det magontet jag haft hela dagen. Jag förstår verkligen inte vad det kommer ifrån. Började få ont i magen igår kväll och i morse när jag gick upp hade jag så hemskt ont. Först kändes det som gigantiska hungerskrik i magen så jag tänkte att lite frukost så är jag fit for fight sedan. Men icke, ontet i magen har hållt i sig hela dagen. 


Jag tror bestämmt att det blir en kväll i soffan, kanske beställa en sallad och göra en äppelpaj och bara hoppas att magen är tillbaka i god form i morgon så går jag på ett dubbelpass på gymmet då istället. ;) 


Jag fick en liten påskpresent av bästa sambon. <3 


 

Av malin - 6 april 2012 13:06

Idag känner jag för att hissa och dissa lite. Jag börjar med Dissen, roligare att ha trevligheterna till sist. 



DISS för vädret! Vad f*n, min enda hela lediga dag denna veckan och det bara Regna hela tiden. Blä!  
Blir en inne dag, kanske baka lite?



Sedan vill jag HISSA alla underbara, härliga människor på gymmet!

Hur underbart är det inte att först köra ett härligt pumppass och sedan slå sig ner i sofforna på gymmet och prata om allt mellan himmel och jord. Umgås! Så härligt är det.

Idag blev det en lång sittning, för några av oss i alla fall. Några gick under tiden och så tillkom det några andra.

Men det är ju så härligt att ha bra människor runt sig på gymmet.
Inte bara att det är fint att träna, men en god stämmning och bra energi från andra gör ju det hela dubbelt så bra!


HISS till alla go människor på Vara Träningscenter!



Av malin - 5 april 2012 23:28

.. blev plötsligt eliminerade till bara 1 ledig dag. 

Jag skulle egentligen ha varit ledig idag och i morgon (som jag längtat, eftersom jag ska jobba resten av påskhelgen) men det går inte alltid som man tänkt sig. Sjuka arbetskamrater innebär mer jobb för Malin. 


Så nu har jag kommit hem från ett kvällspass på jobbet. Skönt att ha det avklarat men nu är det bara en dag av ledighet innan det är dags igen. 

Det har blivit alldeles för mycket jobb förra och denna veckan känner jag, från semester till jobb + övertider i drivor. Men inget ont som inte har något gått med sig, det blir ju pengar av det i slutändan!


Nästa vecka ska bli lugnare dock, hoppas jag. 


Nu ska jag njuta av min kasseinshake och sedan krypa i sängen. 

Ska börja min lediga långfredag med ett pump pass på gymmet med start 10.00 Jag har dessutom en halv celsius stående i kylen, kommer bli grymt bra start på dagen! 




lite mörkbild tyvärr . 

Av malin - 5 april 2012 14:00

Jag brukar ju inte lägga upp sådär jätte mycket bilder på inredning och så. Men idag var jag iväg till blommaffären för att fylla ut några krukor här hemma (mina blommor förvinner titt som tätt men krukorna är kvar, förstår inte hur det går till. Haha..) 


Så hittade jag ett såååå fint fat som jag bara var tvungen att köpa. Egentligen är det väl meningen att man ska plantera något i det, men jag är ju ute efter ett fruktfat, och detta passade perfekt.

Även blommorna på bordet är nyiknköpta. :) 


   


Min lilla fotomodell vill som vanligt vara med när kameran är framme. 

Av malin - 3 april 2012 21:00

Jag har aldrig förstått hur man ska hinna med jobb, sina fritidsintressen (träning för mig) sköta hemmet med allt det innebär, laga mat och dessutom sova gärna 7-8 timmar/natt när ett dygn bara innehåller 24 timmar!!?? 


Ja, det var väl det jag hade att säga idag. 

Nu ska jag göra det sista här hemma innan jag måste sova. 

(Jobbar dessutom 11-23 i morgon så bloggandet kommer nog igång på torsdag igen.)  



Nämde jag förresten att jag släpade ut syster i öknen i Maspalomas? Det blev en del fina bilder (och en hel del roliga med.)
Här har ni en. :)
 

Av malin - 2 april 2012 13:06

Det var verkligen på tiden att köpa nya träningsskor till gymmet. Mina gammla håller nämligen bokstavligt talat på att falla isär, ena sulan är snart helt lös. 

Men de har tjänat mig i många år nu och gjort ett bra jobb. Dax för nya så ledes!


Så passande att Stadium just nu ar 25% på alla skor. ;) 



   



Självklart blir det en sväng till gymmet nu innan jobbet  för provkörning! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards