malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Många bollar i luften

Av malin - 6 maj 2012 09:21

Nej, nu har jag varit alldeles för skruttig på att blogga på tok för länge. 


Jag har massor på gång just nu. Mycket jobb och så renoveringen hemma som tar upp den mesta av tiden och där i mellan klämmer jag in träningen. Ja, sen var det inte mycket tid över... 


Men nu börjar vardagsrummet ta form. Vävtapeterna blev färdiguppsatta igår. Så idag ska de få torka riktigt och det passar bra för jag jobbar heldag idag. :) 
Sedan, i morgon, är det dags att börja måla!!! Känns så skönt, för nu är all rivning klar, bara uppbyggnad och slutarbete kvar nu. :)

Vi ska försöka komma oss iväg i morgon med och köpa golvet vi ska ha här inne.


Sedan är det ju vårruset till veckan med, på onsdag bär det av till Värnersborg. Jag har dock inte hunnit springa någonting nu under våren, så illa.
Men det får gå som det går. Jag vet att jag kommer runt för konditionen har jag ju. :)


Nu ska jag svara på alla kommentarer jag fått senaste veckan och lovar att jag är tillbaka inom kort igen på bloggen. ;)



 
 
Emma Josefine

Emma Josefine

6 maj 2012 11:36

åh jag har också på tok för många bollar i luften just nu ;D haha ! men det är roligt också, att det händer lite saker i vardagen :) vi finns ju kvar här även om du är lite skruttig med uppdateringarna ;) så kul att det börjar ta form hemma nu också ! kram

http://emmajosefine.com

 
Rinki

Rinki

6 maj 2012 13:07

Härligt och spännande med renovering, skönt att du jobbar heldag kanske medan tapeterna torkar, annars blir man lätt otålig när man måste vänta, eller jag blir det i alla fall :). Du får lägga upp en bild när ni är klara, det verkar så spännande att få göra om och inreda helt själv, jag ser verkligen fram emot en egen lägenhet kan jag ju säga. Även om jag gillar inredningen här ;).

Sv: Ja, det brukar ju dessvärre vara så. Idag är jag ju också "ledig" måste läsa kurslitteratur "bara", men självklart är det rätt så mulet, så blir inget att sitta ute idag heller. Men jag håller ändå tummarna för att det klarnar upp, men det lär ju bli bättre imorgon när man väl är i plugget igen :P.

Nej, jag har dessvärre inte testat drycken än, det får nog bli när jag får lite mer rutin med träningen ;).

Kram på dig!

http://rhulth.wordpress.com

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

6 maj 2012 19:20

Åh ni renoverar vad kul!! =) Skönt när det är klart!
Åh ja hara skrivit om jobbandet med det var oerhört positivt att komma tillbaka faktiskt,skitkul! Så nu ser jag fram emot nästa fredag;)
Yes du får läsa igen när du har tid över;) Idag har vi varit ute med båten;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Eleonore

Eleonore

7 maj 2012 10:59

Är ju så spännande med er renovering, förstår att du inte finner tiden att blogga just nu när det är så mycket. Men härligt att vi får en uppdatering lite då och då iaf! :)
Jo kakorna var ju helt ok men jag hade som du alldeles för höga förväntningar så blev ganska besviken. Men prova, har fått höra väldigt många olika åsikter!
Tack detsamma fina du, hoppas du haft en bra helg och att allt är bra med dig! Kram

http://fikamed.wordpress.com

 
Vivi

Vivi

7 maj 2012 11:40

Inte konstigt om du haft fullt upp med renovering och grejjer, men du får visa hur det blir sedan! Det är ju så himla roligt att fixa till där hemma, bara en sådan sak som tapetsering och målning gör jättemycket ! :)

Jodå helgen var bra, det har varit väldigt skönt med alla helgdagar och annat som varit, lite extra ledig tid hemma. Nu är det ju bara denna veckan att ta sig igenom och sedan blir det lite emr ledighet igen ;)
Kramar!!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Skapa flashcards