malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

PAKEET!

Av malin - 30 maj 2012 12:45

Wiiiih! Igår fick jag hem ett sånt där roligt paket igen. Denna gången fyllt med 10 kg proteinpluver och 24 burkar Celsius. Men bara hälften av grejerna var till mig faktiskt. :P 

Det är ju så smidigt att sambeställa med någon annan så man kommer upp  summa för fri frakt och så är det ju så på MM Sports, där jag besätller mitt pluver, att ju fler man köper ju billigare blir kg priset. :)


(det går aldrig ta in något i lägenheten utan att lilla fröken Mira ska granska det noooooooogrant.) 

 



Så nu är det bara att shakaloss med full laddat skåp skåp igen. (Japp, vi har ett skåp i köket Bara med tillskott.) :P



 
 
Cecilia

Cecilia

30 maj 2012 12:59

Hej, vad glad jag blev för ditt svar :)

Jo... jag har problem med ätstörningar. Dessvärre. Har haft de från och till halva mitt liv nu.

Ja då måste du ju verkligen förstå, tror inte man kan det om man själv inte varit i samma sits.
Starkt av dig att inte ha spytt eller så på 4 år! Riktigt bra! Där har du en stor seger faktiskt :) Fick du behandling eller fixade du det helt själv??

Jag tränade ett litet tag, började i september, kom igång sååå bra och åt ganska bra då. Men sen gick det bara nerför och jag fick lägga ner. Blev ju bara sjukare och kroppen palla inte. Sista gången jag tränade så hade jag bröstsmärtor efteråt och orkade knappt gå.
Då var det riktigt illa. Pulsen låg på omkring 38 i vila och jag hade ofta ont i hjärtat. Så nu är det stor skillnad från dess. Jag vill bara träna för att må bra, acceptera min kropp och vara hälsosam :)

Jag håller mer än gärna kontakten! Absolut! :) Det är himla skönt att reflektera tankar och sånt med någon som vet och förstår.

Nja bmi ska man kanske inte stirra sig blind på. Speciellt inte om man har mycket muskler! Då stämmer det oftast inte alls.
Nu har jag inte det längre, jag höll på att få träningen riktigt bra och blev ganska stark. Till och med att magrutorna hintades lite. Haha. Och bröstmuskler. Benen var också väldigt hårda. Men nu är det som bortblåst och jag orkar inte cykla eller gå i uppförsbackar som vanliga tjejer i min ålder borde orka. :/ Det gick fort nerför.
Därför vill jag träna upp mina muskler igen så att jag ska bli stark. Vet dock att det säkerligen medför en viktuppgång och det är en svår bit :/

Jo men det är ju så, man vill alltid se ut som någon man inte är :)
Jag kan sukta efter andras kroppar fast dom har mer kurvor och väger mer än mig. Bara det att jag aldrig får snygga kurvor, haha, dom passar inte mig :)

Men hur gjorde du dig för att ta dig ur dina ätstörningar? Och hur fick du en balans med mat och träning?

Kram! :)

http://www.ceciliadarling.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

30 maj 2012 18:51

Haha du är ju för rolig;)
Ja efter et glas vin/2 så borde det ju funka!Och YES det blir en toghether grill här i sommar med kubb & brännboll;)Återkommer med lite datumförslag framöver;)
ÅH skall bli kul inte långt kvar tills 10:e nu, samma här får nog friska upp minnet lite;)sedan kommer jag ju samkna Vampire Diaries som är tillbaka t hösten antar jag;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Johanna

Johanna

30 maj 2012 18:57

klart det måste kontrolleras,det kan ju vara till henne :)

ja det blir sällan man går ut och äter så, så det skal bli kul och gott, de har god mat... så lär bli trackad för jag kommer fotografera..... :P

Kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Eleonore

Eleonore

31 maj 2012 10:18

Oj vilket välfyllt paket! Härligt att få hem massa bra grejer som kommer väl till användning :)
Så roligt att du gillar koderna jag lägger upp, känns som det är smidigast att få listan rakt i telefonen. Vet ingen annan som kör med såna koder heller vilket är lite kul :D
Ja det känns ju otroligt härligt att vagnen kommit och vi är så nöjda med den! Väldigt fin och praktisk, iaf i stadsmiljö haha. Börjar kännas väldigt nära nu men ändå overkligt att vi snart har en liten här hemma att lära känna och ta hand om :D
Ta hand om dig! Kram

http://fikamed.wordpress.com

 
trollet

trollet

31 maj 2012 10:57

hihi, bra med plats hos er om ni har ett eget skåp till pulver=))

http://www.lchftrollet.blogg.se

 
♥Sojka♥

♥Sojka♥

31 maj 2012 13:49

Åh det är ju samma protein som vi brukar köpa i vanliga fall. Bra pris och smakar mumma! :D MMsport va? ;)

Ska också skriva ett inlägg om bloggträffen men får fan aldrig tummarna loss. Vill länka till alla underbaringar! :)

Tack söta du! :) Jag trivs jätte bra i håret! Du var ju super snygg i håret! Vad snackar du om? :)

Ja alla verkade verkligen trivas på träffan. Så många olika men ändå så lika liksom! Ser fram emot en träff igen. :) Lagt till dig med på bloglovin! :D Så missar jag inget heller. :)

Kramis!!♥

http:// www.sojkasframtid.se

 
♥Sojka♥

♥Sojka♥

31 maj 2012 13:54

Förretsen skulle du vilja göra ett gäsinlägg hos mig? :) Jag ska ju på semester den 14 Juni- 28 Juni och behöver fylla dessa dagar med gästbloggare! :)

Mejla i så fall ett inlägg med ev bilder till info@sojkasframtid.se och märk mejlet med "gästblogg"

Kram!

http:// www.sojkasframtid.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards