malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under maj 2012

Av malin - 24 maj 2012 09:01

En så fin start på dagen; morgonpromenad i 18 +, strälande sol. Bara linne och 3/4 byxor behövs, så skulle det alltid vara. 

Så synd bara att jag inte får njuta mer av denna dagen. 


Nu är frukosten just intagen och jag ska hinna måla lite små detaljer inne i vardagsrummet innan jag ska iväg och jobba. 11-23 *suck*

Inte alls inspirerande en dag som denna. MEN är ledig 3 dagar sedan nu och mycket roligt som står på programet HEEEELA helgen. Bara att peppa för det idag inne på jobbet när jag svettas vid stekbordet. :P 




Av malin - 23 maj 2012 18:30

Jag tycker bilden summerar min dag helt perfekt. 


 



Nu ska jag snart iväg till gymmet för ett core/boll pass. Sedan blir det kycklingburgare till kvälls mat *mumms*


Av malin - 22 maj 2012 21:15

Vilken toppen dag! 


Strålande väder, bara det gör ju en så underbart glad!

Dock har jag jobbat men efter jobbet blev det mysig fika med Elenor i trädgårdsserveringen på ett konditori i lilla staden. Sedan vidare till gymmet.

Sista gången på detta passet vi haft nu på pumpen, vilken stämming! Gick väääldigt bra, kände mig stark och grym. ;) 


Och  som grädde på moset, så blev det klart nu att jag ska iväg på Vivis bloggträff i helgen! 

Underbart! :D 
Lördag till söndag med SPA, god mat och träffa gamla bekantskaper och även flera nya. Ska bli riktgit spännande och roligt. Känner att jag behöver komma iväg en liten sväng nu från hemmet. (Med all renovering, även om det mer eller mindre är klart nu.)
 

Nu ska jag pyssla lite, och sedan krypa i säng. Är ledig i morgon så jag hoppas på lika strålande väder i morgon som det varit idag. :) 


Av malin - 21 maj 2012 09:20

Jag gjorde det! Även om det tog mig en halv timme att komma upp ur sängen innan jag gick ut på morgonpromenaden och även om det bara blev en halv timmes promenad, så blev det av i alla fall. 

Bra det, nu är det värsta gjort, nu blir det lätt i morgon. ;) 


Och nu är det även godisstopp fram till midsommar! (mer eller mindre) Det ska i alla fall inte vara godis, kakor och skit varje vecka. Slut med det nu. 


Idag ska jag ta tag i hemmet, städa och plocka, inte så lockande med tanke på det underbara vädret. men det måste göras. Sedan har jag ett litet möte vid 12 tiden idag som jag ska iväg på. Vad det är får ni reda på snart. Hoppas jag. ;) 


Och så avslutar jag dagen med jobb, 16-23. Det är tur man har bra arbetskamrater som förgyller dessa kvällar när man inte ALLS vill jobba. 


Nej, nu hinner jag inte med lathet mer. Dags att tvätta träningskläder så jag slipper gå naken till gymme ti morgon! 




Av malin - 20 maj 2012 22:35

I morgon är det jag som går upp i tid och börjar med mina morgonpromenader igen!


(Det sätter sina spår i samvetet med att fira 70-åring 2 dagar i rad med smörgåstårta, tårta och massa annat gott.) ;) Haha.. 



Av malin - 17 maj 2012 12:45

Denna morgon har varit seg, väldigt seg. Tog sovmorgon till halv 10, ungefär och sedan sjönk jag ner i soffan med lite frukost och så har jag legat här sedan dess. ;) 

Vissa dagar är det bara så skönt att inte göra något alls. Dock vet jag att jag snart bara är Tvungen att röra på mig... Inte lika lockande tanke. 

Ska jobba 16-23 idag, så jäkla tråkigt en sådan här dag när alla andra är lediga. Men men, det ger ju faktiskt väldigt bra pengar att jobba en sådan dag med. ;) 


Igår var det årets premiär med cykeln. Vi skulle ut till sambos pappa så jag tog cykeln och sambo bilen. :P Blev en sträcka på 2 mil strax under timmen. Inte det bästa kanske men de  under förhållanderna (grym träningsvärk i men och rumpa och en motvind/ sned motvind hela vägen) så är jag nöjd med det. Det var ju första rundan för året med. Kommer nog ga snabbare nästa gång. ;) 


Nu blir det lite pyssel här hemma med list och fönster målning innan jobbet. 


Av malin - 15 maj 2012 17:24

Jaaa, självklart!!

Det är ju tisdag och då är det alltid pump som står på schemat! 

Idag är det sista gången med det programet som vi kört i vinter, så jag ska lägga på liiite extra så musklerna får plågas liiite mer än vanligt. ;) 


 

Av malin - 14 maj 2012 13:53

Golvet i vardagsrummet börjar komma på plats, mer än hälften gjort nu. Det har gått i takt "sakta men säkert" när det varit en del annat att stå i med för älskade sambo. 
Men som sagt, det är på mycket god väg! :D


Och så otroligt skönt det var att komma igång fint på gymmet igår med! Känns som att jag inte varit där på evigheter (egentligen var det tisdag förra veckan, men en evighet för mig.)

Blev 1 timmes styrka i hallen, överkropp och sedan 1 timmes intervall spinning. Så grymt skönt pass det var! Gott om utmaningar för de stackars benen och hjärtat fick jobba bra med. ;)

Nya spinningskorna vad toppen. Jag hade aldrig trott att det skulle bli en sådan stor skillnad som det faktiskt blev! Riktigt roligt.

Nu ska jag bara få till en dag och testa dem på rätta cykeln med. Men så länge det blåser så som det gör så får det vänta. Det måste ju vara närmare stor nu känns det som... *brrrr*


Eftermiddagen blir till att spendera poå jobbet, 16-23 idag och sedan hem, hopp i säng och upp och jobba 08-16 i morgon. :P 


Skapa flashcards