malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under juni 2012

Av malin - 5 juni 2012 21:00

Frukost: Fiberhavregrynsgröt (gjort på mjölk och vatten) med hemmagjord jordgubbssylt.

Till det 1 las mjölk och ½ proteinshake.


Mellanmål 1: 2 knäcke mackor, 1 kokt ägg och 1 äpple


Mellanmål 2: 1 proteinshake


Lunch: Räksallad med lite majonäs och 2 ägg.


Mellanmål 3: 1 näve med naturella nötter (cashewnötter och paranötter) och 1 riskaka med mörkchoklad. (finns att köpa på lidl.) 


Efter träning: 1 proteinshake


Kvällsmat: kycklingfilé med blandade grönsaker och vitlöks- och pepparsås (gjord på lätt kessella.) 


Träningen idag: 

8 min på stairclimber ( i väntan på löpbandet) 

25 min på löpband, lätt jogg. (Kom 4 km på 25 min.) 

70 min Pump pass. 



Nu är jag tröööööööööööt, i både kropp och knopp.

Ska ligga och slappa lite till i soffan och slöglo på TV:n sedan blir det sängen för Fröken Malin. :)


Och ja, ni borde verkligen testa riskakorna från lidl, de är så gaaaalet goda. Och prefekta att ta innan träning, eller som ett snabbt mellanmål. ;D 



Av malin - 4 juni 2012 17:38

...på uteträning i Ryda. 

Regnar som attan ute men får hoppas skogen skyddar oss från det värsta, eller så får vi helt enkelt springa fort! Hö hö.. 


Bjuder på en muppbild på mig själv med. ;)  

Ni ser ju hur taggad jag är för detta!!


 

Av malin - 3 juni 2012 21:45

Jag tänkte att jag ibland ska lägga upp vad jag äter om dagarna och hur jag tränar. 

Detta med syfte att faktiskt visa att man inte måste svälta sig, gå efter konstiga diter eller något annat för att vara sund och ha en normalvikt och må bra!

Som jag sagt så många gånger tidigare, det handlar om balans och bra val. :o)


Det kommer inte bli något dagligt inlägg, för sådant ska jag inte lova.   Men väl ändå någon dag i veckan i alla fall. 



Så då börjar vi med maten för dagen då:


Frukost: FiberHavregrynsgröt (gjort på både mjölk och vatten) med hemmagjord jordgubbssylt.

Till det ett glas mjölk och en halv proteinshake.


Mellanmål 1: 2 ägg och en banan


Mellanmål 2: 1 proteinshake


Lunch: Kycklingsallad med fullkornspasta och vitlöksdressing. 


Mellanmål 3: En smoothie på färska jordgubbar, en halv burk lätt kessella, lite mjölk och 1 tsk sirap


Efter träning: 1 proteinshake


Middag: Bulgur med nötfärsbiffar och franskaörtersås och grönsaker. 


1 timme innan sängen: 1 proteinshake



Träning: 

Morgonpromenad 25 min (innan frukost) 

60 min spinning på gymmet. 


Av malin - 2 juni 2012 11:00

Mja, nu är det sommar! I alla fall om man kollar i almenackan. Vädret ute säger annat.. 

Visst, det är soligt idag riktigt fint när man kollar ut genom fönstret. Men skenet bedrar, morognpromenaden var kall och lätt blåsig. Krävde både en tjock sjal, mössa och vantar.. 


Men idag börjar jag med min försenade vårdeff. 

Ja, jag hade ju egentligen tänkt att den skulle avslutas nu ungefär, men när jag kollade kalendern så kände jag att det passade så mycket bättre nu första delen på juni. 
I maj har det varit födelsedagar och annat plus att nu i juni åker Johan bort och jag jobbar rätt mycket så då blir det bättre att köra strikt kost nu och ökad kontitionsträning.


Vad är nu få deff?
Ja, syftet med det är ett gå ner i fett utan att tappa för mycket muskler. Framför allt används begreppet deff i fitness och body buildning världen. Men många "vanliga träningsnördar (som mig själv) använder det på gymmet med. Helt enkelt en period när man vill va lite mer vältränad än andra perioder. (Sommaren är ju en vanlig sådan tid.) 

Min deff ser väl kanske inte ut som de vanligaste, räkna kalorier och hålla ett väldigt strikt kostschema.

Jag kommer absolut att köra på en mer strikt kost. Men det blir inte något räknande med kalorier, med min historik så får det kvitta. Jag tror att det gör mer skada för hjärnan än nytta för kroppen.
Nej, min deff är äta vettigt, alla mina 6 mål om dagen och BRA mat och godis, glass och annan gotta ska nästan uteslutas HELT. Visst, jag vet redan nu att det kommer bli någon godbit denna perioden, men inte som det brukar vara. 

Sedan ska jag öka min cardioträning, detta är den största skillanden. Alltså morgonpromenaderna blir fler och längre och jag kommer lägga till mer kontition efter styrkan med. t. ex springa 5km på löpbandet efter ett styrkepass. 


Sedan kommer min lilla uppläxning, så klart. ;) 

Jag HETSAR INTE!! Att skippa måltider, träna för många dagar i veckan, för många pass om dagen är inte sunt. 
Man måste i första hand lyssna på sin kropp. Säger kroppen Vila, då lönar det sig att vila om man tärnat hårt i flera dagar i rad redan.

Strikt mat betyder inte för mig bara lite sallad och skippa allt fett, kolhydrater och så. Det handlar om mycket protein och ordentligt med mat. Balans!

 Kolhydrater är BRA!! Det är viktigt och skit bra källa till energi. Var inte rädda för kolhydrater. :) 


Ovido - Quiz & Flashcards