malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

OS-fredag

Av malin - 28 juli 2012 13:45

Känns nästan konstigt att vakna upp till en hel mulen himmel och regn idasg med tänke på det underbara vädret igår. 


Jag jobbade på dagen dock igår men eftermiddagen/kvällen var ju helt underbart varm och skön med. 

Efter jobbet svidade jag om dock hoppade på tåget till Vedum och så kom jag fram lagomt till grillningen med ett gäng goa vänner. 

Sedan drog vi iväg på traktorrace i Södra lundby! Haha.. Japp, vi bor på landet. ;) 

Första gången för mig på traktorrace, men det var lite roligt och dessutom var det ju massa folk där så man stötte på en del bekanta som man inte träffar så ofta. Sådan är ju alltid trevligt. 


 



Efter avslutat traktorrace åkte vi tillbaka till Vedum och så blev det OS invigning med trevligt sällskap. 
En sen kväll dock, invigningen skulle ha slutat 01.00 men vi åkte hem efter att de tänt elden och då var klockan 01.40

Trots att jag körde igår så känner jag mig nästan bakfull idag, det räcker med en sen kväll för att vara slut dagen efter med andra ord. 


Ikväll blir det jobb, 16-23 så fram tills dess ska jag bara slappa. :) 



 
 
Cecilia

Cecilia

29 juli 2012 21:55

Hej :) Ber om ursäkt för sent svar, inte haft tid att slå mig ner vid en dator utan bara bloggat via mobilen och så!
Haha traktorrace lät ju väldigt kul :-D Har en film när jag kör och skriker att jag inte kan bromsa.

Ne det är nog rätt många som inte får in så mycket träning på sommaren, finns ju liksom roligare saker att göra än att hänga på ett svettigt gym och bli ännu svettigare :-s
Fast det är iofs skönt när man väl är där.

Jo, det går sisådär. Naturgodis slinker lätt ner, gärna mycket, men fan inte mat :-s jävligt konstigt, det borde ju vara tvärtom eftersom natirgodiset innehåller bra mycket mer kalorier. Men det är skumt hur tankarna går. Trots mycket intag av onyttigheter denna vecka så har vikten snarare minskat igen. Inte mig emot dock. Jag gick ju upp till 49,5 . Imorse vägde jag 48 igen. Och jag väger mig alltid under samma omständigheter så det beror ju inte på toabesök eller vad jag ätit...
Tränat har jag dock inte gjort på länge, senast i våras tror jag. Eller till och med vintras. Jag blev för dålig i kroppen för att orka ju. Nu lyfter jag ju tungt i jobbet istället. Och det hjälper ju inte direkt min onda rygg. Men man får se det som lite träning kanske ;) sitter i princip aldrig ner när jag jobbar.
Har du fått någon sol eller har du haft det lika regnigt som oss här?

Kram

http://www.ceciliadarling.se

 
♥Sojka♥

♥Sojka♥

30 juli 2012 16:13

Ja nu är vi verkligen friska så det känns skönt! Vill bara lägga det bakom mig! :)

Ja visst försöker dem allt att komma undan lätt! :(

Ja det är ju det! Och nu måste vi dock sälja min crosstrainer men så då blir det än mindre hemma men vi har inte plats när sonen ska få eget rum. Men jag lovar jag ska pallra mig till gymmet snart. :) Snart är det höst och då vet jag att motivationen kommer tillbaka! ;)

Ja fy fan för sockret. Det får en att vilja ha mer och mer!
Kram!

http://www.sojkasframtid.se

 
Vivi

Vivi

30 juli 2012 20:51

Hellooooo! Ha ha traktorrace, på ngt sätt så "bonnigt" och ändå så jäkla coolt, vi har inget sådant här hos mig på landet!
Hoppas allt är bra annars, själv är min semester slut, men ganska snart ska jag ju ha semester igen , det är ju bara några veckor till oktober, hihi !
KRAAAAM

http://www.missvivis.se

 
Eleonore

Eleonore

1 augusti 2012 16:11

Haha va häftigt med traktorrace, sånt händer ju aldrig i storstan :P skulle vilja gå på något sånt någon gång!

Jobbigt att det blir ett extra tungt lass att dra för er andra när chefen är på semester, förstår att blev en riktig rivstart efter ledigheten! Så mysigt att du och mamma ska ut och resa, sånt kan verkligen behövas ibland!

Hoppas du fått en fin lillördag

http://fikamed.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards