malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

Måndag, bara att köra på!

Av malin - 11 februari 2013 09:00

Måndagens söttma ligger i munnen på mig.

Det är Måndag(!!) och vi har en hel vecka framför oss att nå nya mål, få mer träningsvärk och upptäcka att man alltid kan liiiite mer bara man har bestämt sig för det.

Japp, jag har vaknat på rätt sida idag som ni ser. Hihi.. Det är en underbar skön känsla. Jag vaknar på rätt sida väldigt ofta nu och jag är så lycklig över det. Det bästa är att jag vet exakt vad det är som gör att jag vaknar så glad och energifull (nästan) varje morgon. 
1, jag går upp tidigt. Det som så många säger det, men de som sover länge inte tror på´t; går du upp tidigt får du mer energi. För mycket sömn gör dig faktiskt inte gott. Lagomt med sömn är bäst. ;) 

2, gymmet! Det bästa jag gjort på otroligt många år är att vågat ta steget att börja som instruktör. Jag är så otroligt glad och tacksam till Camilla på gymmet som gett mig den chansen dessutom. 
Den där kicken man får av att hålla i ett pass ger energi till tusen!    


Så vad ska jag nu göra denna måndag, full av möjligheter? :P 

Jo, kl. 11.00 ska jag befinna mig i en liten by utanför min lilla stad på en grundskola och ha en lite workshop med barn på sportlovvecka, vi ska dansa tillsammans. Ska bli spännande och roligt. (Alla som känner mig vet förmodligen vilken otrolig utmaning detta är för mig, att göra sådant helt själv.) 


Sedan blir det egen träning på gymmet, måste träna på mitt nya pass. Mitt bodytoningpass har inte gått så bra som vi hoppats så därför har vi ändrat om lite i schemat så nu har jag gjort ett nytt styrka/core pass. Jag hoppas verkligen att jag får många deltagare nu! ;D 


till sist kanske jag kan få en liten klipptid med? Ska nog ringa "min frisör" och se om hon kan klämma in mig idag. 

Och ikväll ska jag bara mysa i soffan! Japp, ni läste rätt. Jag hade tänkt träna ikväll igen. Men med träningsvärk i typ hela kroppen och mycket jobb resten av veckan så känner jag att det är en mykväll som gäller. 


Ha en toppen fin måndag kära bloggisar! 





 
 
Eleonore- Kokboksutmaningen!

Eleonore- Kokboksutmaningen!

11 februari 2013 10:52

Härligt att vakna med sån energi och glädje inför den nya veckan! Det är ju bara man själv som sätter gränserna för alla möjligheter :D

Så roligt att du kör lite pass, hoppas det kommer tillräckligt med folk så du får fortsätta. Måste ju kännas väldigt kul!
Jo jag ska mest köra pass till att börja med, har gått på gym ett flertal gånger tidigare men har slutat efter bara någon månad. Vet inte vad jag ska träna, hur jag ska göra det och har alltid tyckt att det är tråkigt. Pass kan nog vara bättre för mig då! :)
Hoppas du fortsätter ha en så härlig vecka! Kram

http://fikamed.wordpress.com

 
Lovisa

Lovisa

11 februari 2013 11:34

Ja, mage är inte precis kul att träna, men ack så nödvändigt! Jag försöker verklige att klämma in mage åtminstone en gång i veckan, så jag är inte lika duktig som du...
Åh, så skönt med vilodag idag! Jag vilade i lördags, så idag hade jag tänkt träna på som vanligt. Dessutom ska vi äta semlor här hemma idag, så det är nödvändigt med lite förbränning av kalorier först :D

http://missfitforfight.shapemeup.se

 
Mia

Mia

11 februari 2013 13:11

Åhhh va härligt, först kika in och se att du hälsat på och skrivit några rader ♥ och sen in till dig och känna sig urpeppad och glad för att du är just det ♥♥♥ Såååå här bra var det längesen en måndags lunchtid var för mig :-D Ibland behöver man små eller stora doser av sina goa bloggisar för att känna likadant om så bara för en liten smula ;-)

Vi har haft en toppenhelg, lite ändringar i logistiken för vi hämtade hem en skinnsoffa vi köpte för 700 spänn, sparade väl en 5800 kr på att inte köpa en ny som vi tänkt utan kolla först - och den är så himla fin och välvårdad att det garanterat var värt det.

Happy Monday o hela veckan finaste :-D

http://fredthevov.blogg.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

11 februari 2013 19:48

Nämen åh vad rar du är!! Haha och jag är imponerad av dig o din träning! Vill med komma igång men är ju så jäkla trött på kvällarna så vette tusan när man skall klämma in träningen i livet igen!
Åh ja nu blir det inget plugg denna terminen jösses jag ansvarar för så mkt på mitt nya jobb så jag får mitt behov uppfyllt(tusen bollar i luften). Hoppas ni kommer på mig 30-årsfest i sommar!

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

17 februari 2013 19:29

Härliga inlägg med mycket energi, kul att det går så bra på gymmet också!
Se bar till att ta hand om dig och ha vilodagar mellan varven då du både har det som fritidsintresse och jobb nu :)
Kramar !

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards