malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Mycket har hänt och jag behöver bloggen.

Av malin - 7 januari 2014 10:39

Vaknade idag och kände: "jag måste börja blogga igen"
Konstig känsla för jag har inte tänkt på det så mycket det senaste, har liksom haft en hel del annat att tänka på. 

    På lucia fick vi tillträde till vårt hus, jag och sambon, så vi har en hel del att renovera där just nu. Först och främst badrum och vårt sovrum, när det är klart är det inflytt som gäller och så fortsätter vi att småfixa under våren med de andra sovrummen med mera. 
Men så var det ju det där med denna också... 


     

Är i vecka 31 på bilden, har just gått in i v. 35 nu.   


Så det finns en liten tidspress med renoveringen om man säger så. Det är ju enklare att flytta med bäbisen i magen än utanför. 


Jag tror att blogglusten kom tillbaka när jag känner stress och press, har gjort så förr med. Det är en bra "terapi" att skriva av sig lite faktiskt. 

Och så är det ju väldigt roligt att dokumentera den här tiden när så mycket händer med. 


Jag har antagligen inga läsare kvar nu. Men det är smällar man får ta när man gör blogguppehåll.   



 
 
Mia

Mia

7 januari 2014 12:10

Mig blir du inte av med så lätt söta du ;-) Är inne här och kollar ibland och nu får jag igen tillfälle att skriva, jättekul.

Så roligt med hus och allt det nya, men mest lilla pyrot i magen förstås, det blir ju det största för er i livet ♥ Ser fram emot fler träffar snart också, fler små pyron har ju kommit och är kanske på väg oxå :-D

kram Mia o Leslie

http://fredthevov.blogg.se

 
Vivi

Vivi

7 januari 2014 20:51

Roligt att du bloggar igen, när liten kommer kanske det blir lite mindre bloggande igen, så var det iaf för mig, men nu är jag igång igen! ;)
Förstår hur du känner för det är faktiskt ett ganska bra sätt att få ur sig saker när man är lite pressad. Försök dock att ta hand om dig för det ordnar sig med boendet, så är det bara ! ;)
Stress är varken bra för dig eller liten!
Vill gärna ha din adress sedan ...om man skulle få för sig att skicka ngt litet ;) ngt speciellt ni inte har eller behöver ?
Kramar !!

http://www.missvivis.se

 
En plats i solen

En plats i solen

11 januari 2014 17:07

Välkommen tillbaka! :) Kul med hus och hoppas ni hinner klart med renoveringen innan bebis kommer

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards