malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Frukosten

Av malin - 19 januari 2012 18:00

ja, frukosten är ju den viktigaste måltiden sägs det. En bra frukost håller blodsocker på en bra nivåg hela förmiddagen och ofta är det så att man inte äter något förän lunch. 

Och sedan ger det energi att börja dagen bra och man känner att om man börjat dagen så bra, varför inte fortsätta den bra med? :) 


Jag börjar alla mina mornar med gröt, havregrynsgröt! 


1 dl vanliga havregryn och ½ dl fiberhavregryn i en djuptallrik lite salt och sedan vatten, mängd efter hur lös/hård man vill ha gröten. Prova dig fram. 

In i micron ca 2 minuter, rör om och KLART! 

Enklare än att bre en smörgås. ;) 


Men vad har ni på gröten, om ni äter gröt det vill säga? 


Jag kör just nu ungefär 1 ½ matsked lättsockrad lingonsylt.

Men detta har jag tänkt ändra på, för även om den är lättsockrad så är det mycket socker för det. 
Jag funderar på 1 hackat päron och lite kanel? Tror ni det skulle vara något?

Eller har ni kanske andra förslag till mig, kom med dom bara!! :) 


(gröt ser inte sådär galet aptitretande ut på bild måste jag nog erkänna) ;P 

   

 
 
Anneli

Anneli

19 januari 2012 18:14

Ja, gröt är gott, enkelt och snabbt att ha till frukost. Jag har blåbär och mjölk till min gröt, men använder inget salt när jag tillagar den och bara fiberhavregryn (gillar inte de andra). Innan brukade jag alltid riva i ett äpple ihop med grynen när jag kokade den, men det tar "för lång" tid, haha....

Vi ska springa vårruset i Växjö. Är jättemusigt där. Springer runt en av sjöarna. Satsar på att komma in under 30 min i år. Helst på 25 min, men det är nog lite väl bra mål nu när precis börjat träna igen.
Vilken tid satsar du på?

http://muffinsflask.se

 
Mia

Mia

20 januari 2012 09:18

Havregryn är aldrig fel oavsett vad man har på :-D

Hörde en fågel viska - HUUUURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRAR o sjunger på din dag idag, hon leve HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA HURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAA från oss till dig idag!

http://fredthevov.blogg.se

 
Mia

Mia

20 januari 2012 09:51

Så nu kan jag skriva vidare, ville bara gratta först :-D

Jag gillar kanel på och tar ibland med lite socker (vanligt socker i lagom mängd tror jag inte är fel ibland som du ju vet hihi) - faktiskt riktigt gott, hackad frukt till det också är ju inte helt fel. Ibland har jag osockrat äppelmos på (gärna hemgjord men om det inte finns så osockrad).

http://fredthevov.blogg.se

 
Vivi

Vivi

22 januari 2012 16:35

Jag brukar också äta gröt och sedan är en favorit grapefrukt, mättar mer än man tror och massa c-vitamin. På gröten har jag gärna kanel (gott och bra för blodsockret) och för sötman tar jag lite honung, detta är också fyllt med massa nyttiga vitaminer! :)
Kanske lite blåbär ?

Du kan godkänna kommentaren :) det är helt okej.
Är inte så hemlighetsfull egentligen , har bara inte velat skriva ett inlägg om det :)

Nu ska jag läsa lite mer om hur du hade det på din födelsedag, hipp hipp igen för fina Malin !!
Kram!

http://www.missvivis.se

 
Josefine - Mamma till Alva

Josefine - Mamma till Alva

23 januari 2012 19:15

Jag har kanel och pyyyttelite socker samt mjölk på gröten ;) mums ! Min sambo kör med sylt och mjölk :D hihi

http://emmajosefine.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards