malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under februari 2013

Av malin - 22 februari 2013 14:00

Det är många som frågat efter recept på ostkakan som jag skrev om i tidigare inlägg. Så här kommer det! :)

Här är först originalet:
2 ägg
1/2 dl strösocker
500g keso
1/2 dl vetemjöl
50g hackade sötmandlar
1 1/2dl mjölk

Vispa ägg och socker och rör sedan ner resten. Grädda i mitten av ugnen i 200 grader i ca 45 min.

Men såhär gör jag:
Först och främst så gör jag recept x3, lika bra när man ändå är igång. Sedan har jag bytt ut sockret till stevia och vetemjölet till dinkelmjöl. Till slut har jag tagit bort mjölken helt och minskat med sötmandlarna. Vissa av ändringarna har Sara ändrat och några saker har jag ändrat själv. :)

Så här är receptet:
6 ägg
0, 75 dl stevia
1500g keso
1dl proteinpulver (vanilj)
100g hackade sötmandlar
0, 5dl dinkelmjöl

Blanda allt utom dinkelmjölet i en bunke och rör om. Tillsätt till slut dinkelmjölet och rör lätt ihop allt.
Skeda upp i små potionsformar och grädda i ugnen 200 grader ca 45 min.

Av malin - 15 februari 2013 07:05

Sådär ja, nu är lilla lådan med prottepluver full igen.
Bara att köra på på gymmet och bygga vidare på spaghettiarmarna. ;-)

Ska ut och kika efter några burkar idag. Blir lite smidigare än alla påsar tror jag nog.

Av malin - 11 februari 2013 09:00

Måndagens söttma ligger i munnen på mig.

Det är Måndag(!!) och vi har en hel vecka framför oss att nå nya mål, få mer träningsvärk och upptäcka att man alltid kan liiiite mer bara man har bestämt sig för det.

Japp, jag har vaknat på rätt sida idag som ni ser. Hihi.. Det är en underbar skön känsla. Jag vaknar på rätt sida väldigt ofta nu och jag är så lycklig över det. Det bästa är att jag vet exakt vad det är som gör att jag vaknar så glad och energifull (nästan) varje morgon. 
1, jag går upp tidigt. Det som så många säger det, men de som sover länge inte tror på´t; går du upp tidigt får du mer energi. För mycket sömn gör dig faktiskt inte gott. Lagomt med sömn är bäst. ;) 

2, gymmet! Det bästa jag gjort på otroligt många år är att vågat ta steget att börja som instruktör. Jag är så otroligt glad och tacksam till Camilla på gymmet som gett mig den chansen dessutom. 
Den där kicken man får av att hålla i ett pass ger energi till tusen!    


Så vad ska jag nu göra denna måndag, full av möjligheter? :P 

Jo, kl. 11.00 ska jag befinna mig i en liten by utanför min lilla stad på en grundskola och ha en lite workshop med barn på sportlovvecka, vi ska dansa tillsammans. Ska bli spännande och roligt. (Alla som känner mig vet förmodligen vilken otrolig utmaning detta är för mig, att göra sådant helt själv.) 


Sedan blir det egen träning på gymmet, måste träna på mitt nya pass. Mitt bodytoningpass har inte gått så bra som vi hoppats så därför har vi ändrat om lite i schemat så nu har jag gjort ett nytt styrka/core pass. Jag hoppas verkligen att jag får många deltagare nu! ;D 


till sist kanske jag kan få en liten klipptid med? Ska nog ringa "min frisör" och se om hon kan klämma in mig idag. 

Och ikväll ska jag bara mysa i soffan! Japp, ni läste rätt. Jag hade tänkt träna ikväll igen. Men med träningsvärk i typ hela kroppen och mycket jobb resten av veckan så känner jag att det är en mykväll som gäller. 


Ha en toppen fin måndag kära bloggisar! 





Av malin - 5 februari 2013 07:13

Jag skriver ju ofta om hur underbart det är att starta dagen med en promenad men har nog sällan sagt hur underbart det är att fortsätta morgonen med frukostmys.

En burk kvarg, (kesella om man så vill) hembakt linfrömacka med ost och ett glas juice,o ch så tända ljus och rix morgonzoo i radion. Att jag dessutom är ledig idag sätter lite guldkant på dagen. ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards