malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 28 januari 2014

Redo för bäbis!!!

Av malin - 28 januari 2014 10:34

 

 Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad.

Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ens. ;-) Haha...


Igår var vi och hyrde babyskydd till bilen. Det var det absolut sista av de stora sakerna som vi vill ha fixat till vimmel hem från BB. Eller ja, utan babyskydd kommer vi inte ens hem från BB. ;-) 


Dock är jag väldigt kluven till hur snart jag egentligen till att bäbisen ska komma. Jag vill ha den lilla med mig här och nu, få veta vem det är som ligger där inne. Men samtidigt är det så mycket mer praktiskt att ha den lille i magen 2 -3 veckor till, tills flytten är klar. Så vi hinner få iväg säng och katter till huset innan vi ska till förlossningen. 

Inte för att jag kan hjälpa till och bära så mycket, men det säger ju sig självt att det är smidigare med en Malin som har 2 händer fria till att öppna dörrar och sånt, än en Malin med bäbis i famnen och som (förmodligen) knappt kan gå. :-P 


Men hur det än blir är det mycket att längta till just nu. 

Varje dag kan jag packa ner mer grejer och Johan åker iväg med det till huset och varje dag händer det massor i huset. Om allt går som det ska så är badrummet färdigt i slutet på nästa vecka!!!! :-D 


Jag vill dessutom tacka för de fina kommentarerna jag fick i mitt inlägg om min morfar, de värmer ska ni veta. <3 



 
 
Mia

Mia

29 januari 2014 15:06

Härligt att du har fått så mycket i fas! Förstår att det är lättare att vara öppnare o kanske fixa lite annat som man kan utan att lyfta för mycket å sen samtidigt vilja ha sitt lilla pyre där ♥

Själv ser jag fram emot att få veta vad det blir för litet underverk hos er, längtar också :-D

kram fina ♥

http://fredthevov.blogg.se

 
Jennie

Jennie

31 januari 2014 14:14

Det är så mysigt att förbereda för de små :) Men ännu mysigare när de väl är hos en! När är det dags? Vet ni vad det är? Kram!

http://Motmalet2014.bloggplatsen.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

2 februari 2014 19:31

Härligt, nu får den lille komma ut!!!Beklagar verkligen också för det som hänt:(
Vår vecka i maspalomas var toppen o del 1 ligger ute på bloggen nu;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

3 februari 2014 16:03

Hej tjejen! Hur går det ?
Du får ta det en dag i sänder, det är ju inget ni som sagt kan påverka ! :)
Själv vet jag att jag var förväntansfull och livrädd samtidigt, jag tyckte ju ändå det var skönt att ha bebben i magen, när den kom ut var jag ju tvungen att ta hand om den :) men det gick hur bra som helst !
Nu har vi haft vår stressigaste vecka hittills med dopet, så denna veckan tar vi det bara lugnt :D

Det kommer säkert få bra med katterna, måla inget på väggen innan ;) Ett tips är dock att när ni flyttar in i huset ha sovrumsdörren stängd från början, då kanske de förhoppningsvis bryr sig lite mindre om det rummet :)

Så spännande, inte långt kvar nu :)
Många kramar !!!

http://www.missvivis.se

 
Eleonore

Eleonore

5 februari 2014 20:50

Det låter onekligen som att ni är redo för bebis att komma, men förstår att det vore skönt att ha flytten avklarad först :) smart att hyra babyskyddet, vi köpte ett men kunde å andra sidan ha det ett år haha!

Hihi ja man har självklart det bästa barnet själv :) tänker inte ens berätta hur underbart det är och hur stolt man blir för alla första gånger såsom första kryptaget, leendet, stegen etc men du kommer också ha världens bästa ovh duktigaste barn haha

Kommer kika in här varje dag här nu för att se om bebis kommit 😊

http://eleonorebk.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Av malin - 18 januari 2014 21:10

I helgen har mina föräldrar varit på besök och med sig hade de min kusin med. Så roligt att träffa dem alla 3 plus att jag får träffa syrran mer med, som trots att hon bor nära så hinner vi inte träffas så ofta ändå.  Igår bjöd mamma och pappa oss ...

Ovido - Quiz & Flashcards