malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Alla inlägg under december 2011

Av malin - 31 december 2011 14:00

Jag vill bara önska alla kära bloggvänner ett riktigt gott nytt år och en fantastisk början på det nya året! 



Några nyårslöften som sak avges i dag kanske?


Jag berättar mer om mitt nyaårslöfte på måndag. 



Av malin - 30 december 2011 14:07

Jag fick en sån otroligt bra peel av min älskade sambo i julklapp (jag som önskat mig den) och nu när jag testat den måste jag bara tipsa om den för ansiktet blir lent som en babyrumpa. hihi.. 
Riktigt bra är den, synd bara att man får använda den 1 gång i veckan. Den tar ju rätt bra, antar att det är därför bara 1 gång i veckan gäller. 

Och jag kan lova att, i alla fall första gången man använder den, känns det. Det börjar smått pirra i huden och sedan när man tvättat av den så blir det en del rodnad på huden, man ser nästan solbränd ut. Men det lägger sig rätt så snabbt, en timme ungefär för mig. Sedan är man så vacker! ;)


Mäsket heter Emma S, ansiktet utåt och lanserare är Emma Wiklund, född Sjöberg, de flesta säkert vet vem hon är. 

En av Sveriges största fotomodeller och även gift med Hans Wiklund, film recensenten man ser lite varstans i TV. 

 :)


Jag kommer absolut att testa fler av Emma S produkter, för denna enzyme peel är helt fantastiskt bra! 




 

Bild från Emma S hemsida,
klicka här för att komma till sidan och läsa mer om hennes alla hudvårdsprodukter.


Av malin - 29 december 2011 20:27

Nu efter all julmat och allt för mycket godis är det dags att försöka komma in i gamla fina goda vanor igen. 
Idag  blev det ugnsstekt lax med fullkorns penne, lite pizza sallad (från Johans pizza igår) och fisk dressing (mmmmmmm... så gott.)


Riktigt fin middag som jag varmt rekomenderar om ni har ide torka någon dag. ;) 


 

Av malin - 27 december 2011 17:17

Åh, vad fort julen gick detta året! Jag har tänkt felar gpnger under julhelgen att jag ska finna tid till att slå mig ner vid datorn och skriva någora rader, men det har bara flugit ifrån varje gång jag tänkt försöka. 


Men nu, tillbaka till derkligheten, så har jag dit att dela med mig några snabba rader av julhelgens trevligheter. 

Jag ska inte bli långrandig eller skriva massa smörja om ditten eller datten, bara att det har varit en väldigt fin jul. Annorlunda på många sätt, bra och dåliga. 

Självklart bra och framförallt fantastiskt mysigt att fira min första jul tillsammans med min älskade sambo. :) 

Det tråkiga är ju så klart saknaden av mamma, pappa, syster och hela goa tjocka släkten uppe i Hälsingland. Saknar dem massor, speciellt på juldagen.. Då vi alltid är hos mormor och morfar, alla utom jag nu då.. 
Men min sambos familj har varit riktigt härliga att vara med också, så jag ska absolut inte gnälla.


Och nu är det ju inte ens 1 månad kvar tills jag fyller år och då äker jag ju upp till mamma och pappa. :) Jag längtar så klart redan massor!!!



Nu är som sagt verkligeheten tillbaka igen = jobb och gymmet. 

Jobbet är redan avklarat för idag så då är det bara gymmet som återstår nu då.  ;) 


Av malin - 22 december 2011 07:30

Helt plötsligt kastades julstämningen i ansiktet på mig. Jag som saknat den rätta känslan, den där varama goa känslan av att snart är det julafton, den mysigaste dagen på hela året. 


Men nu, i min ensamhet, adventsstjärnan är på i fönstret, julgranen lyser upp i mörkret i vardagsrummet. Det ligger julklappar på bordet och doften av vörtbrödet jag äter kommer i små doser. (jag som inte ens är så där galet förtjust i vörtbröd.) 
NU känner jag julen!!


Idag ska det bli mer jul. Ska börja dagen med att träna, sedan blir det inhandling av iverse ingredienser till att göra rörost och grynkaka. (Mina absoluta favoriter på julbordet!)

Sedan ska jag hämta hem Johans julklapp!! Jag är så spänd på den och hoppas verkligen att han kommer bli riktigt glad, och förvänad (Det är jag säker på.)


Så det är en del att göra idag, för jag börjar jobba kl. 15.00 med..  *julstress* 



Av malin - 20 december 2011 16:45

Igår teastade jag att göra Eleonores snickerskakor, (klicka på länken för att komma till receptet i Eleonores blogg)
 jag kan bara säga en sak: Jackpot!! 
Fasen vad goda de är! Tur att jag följde Eleonores  tips om att göra dubbelsats. ;) 


Jag gjorde en liiiten ändring dock, istället för corn flakes så hade jag k-special. Men det är ju väldigt lika. :) 


 

Av malin - 15 december 2011 20:35

Gaaah! Jag tror jag smäller av! Vart tar dagarna vägen? All tid? Det var ju nyss långt kvar till jul och jag hade all tid i världen till altt kändes det som. 

Nu har jag inte tid till något. Det är jobb och träning, träning och jobb.. 


Visst, träningen är frivilligt, men jag älskar det ju. Det är min avkoppling. :)


Men jag har en lång lista på annat jag skulle behöva hinna med också, främst av allt: STÄDA! 
Jag tror snart att jag kan samla ihop små katthårstussar och göra mig en ny liten katt! Hihi..


Men i morgon är det åter igen jobb och sedan direkt till gymmet. Men sedan ska jag faktiskt iväg till syster i Trollhätten, hinna träffa henne innan hon åker upp till mamma och pappa över jul och nyår.

Lite shopping och middag på kvällen. Precis den avkopplingen jag behöver just nu, tillsammans med världens bästa syster. <3


Nu ska jag mysa i soffan med sambo och kanske en katt (om någon av dem vill).




Av malin - 12 december 2011 13:12

Har just kommit hem från min frisör/kompis Martina och jag är så jävla nöjd!! 


Före: 


 


Efter:




 


Bort med den hemska utväxten och en snygg sidecut på det!

Väldigt, väldigt nöjd. (om än ovant.) ;)

Ovido - Quiz & Flashcards